-
-
Minmin: Ja det blev verkligen bättre än väntat - hade inte alls någon tanke på det när jag valde tyget, men när jag väl satte igång och mäta och klippa ut så passade det så perfekt =). Blir glad varje gång jag tittar på vagnen nu ikväll *ler* Å vad roligt det var att sy något till sig själv för en gångs skull!
-
Klart jag kan - men du syr ju jättebra själv??? Vill du verkligen beställa av någon annan dåPillan81 skrev 2008-06-19 22:39:19 följande:Kyssen: Du skulle inte ev vilja sy två såna dynor till min BT twin??? Du kan väl inboxa mig
. Inboxar dig!
-
Tedrickaren: Om jag inte minns helt fel så kommer utrycket "dagiskasse" ifrån knåpmodern (http://knapmodern.blogspot.com/search/label/V%C3%A4ska) som tyckte sig behöva en kasse att släpa smutsiga dagiskläder till och från dagis i. Nu används de till allt möjligt =).. Själv har vi en som vi släpar leksaker i när vi är ute och far med Ella.
-
Här har du =).. http://www.stoffochstil.se/Katalog/Mode.aspx?group_id=4809 Håller dock med dig om att det är svårt att hitta ibland.Kakan83 skrev 2008-06-26 11:34:03 följande:Blir snart knäpp på stoff och stils hemsida. Jag hittar inte det jag är ute efter. Vill ha enfärgad turkos och enfärgad brun trikå. Under vilken katogori hittar jag? Tycker deras sida är lite rörig..
-
En liten fråga, vart hittar man sådana där märken som man stryker fast på kläder, som är bra att sätta över små hål och fläckar?? Har en kompis som undrar jag hade ingen aning! Känner bara till märken som man syr fast.
-
Lägger mig i symaskinsdiskussionen..Börjar fundera på om jag inte gjort ett misstag när det gällde inköp av ny symaskin. Bytte ju bort min gamla enkla PFAFF mot en i mitt tycke mer avancerad Brother NV-50. Den är verkligen underbar i vissa avseenden, tystgående, smidiga små extrafinesser, matar bra, många olika sömmar mm. MEN - det som stör mig så fruktansvärt mkt är att så fort det blir det minsta tjockt så gör den hoppstygn. Den klarar inte ens av att sy på ett kantband på en tröja i uggletyget utan att göra massor med hoppstygn, det klarade min PFAFF utan några som helst problem, aldrig att den gjorde ett hoppstygn!!! Så nu vet jag inte hur jag ska göra, kan man ångra sitt köp?? Säga att den faktiskt inte fungerar på det sätt man hade tänkt att använda den? Jag har ju dessutom startat ett litet företag och köpte maskinen just för detta ändamål, och så som den fungerar idag kan jag inte med att sälja det jag syr på den med alla dessa hoppstygn..
-
Mian71: Ja jag vet, dina stygn blir ju jättesnygga!! Så, efter mitt förra inlägg så ringde jag faktiskt till Skövde symaskiner där jag köpt den, och även där jobbar en fantastiskt serviceminden man!! Han bad mig bara att skicka in den till dem så ska de ta en titt på den, han tyckte inte att det lät som ett normalt beteende! Så skönt när det finns människor som är så bra att ha att göra med, man blir en glad kund och även om min symaskin nu krånglar så är jag ändå nöjd bara för att han var så trevlig!!
Håller fö med om att Bibbi är en pärla!! -
Mian: Nix den har aldrig varit inlämnad då jag bara haft den i drygt en månad eller max två, men efter samtal till Patrik på skövde symaskiner idag så var det inga som helst problem att få skicka in den för service/översyn/lagning vilket det nu blir.
Pillan81: Har en överaskning till dig "you know where" *ler* -
En google-reader fråga.. förut när jag läste alla nya inlägg som fanns i readern så låg först alla nya inlägg hos varje bloggare överst och sen under dem kom de inlägg som redan var lästa. Men - nu helt plötsligt så finns endast de inlägg som är nya hos varje bloggare. När det är läst så kan jag helt plötsligt inte läsa de gamla inläggen längre. Misstänker att jag kommit åt någon inställning, men hittar inte vart??