• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tedrickaren: Så gör jag oxå när jag fållar tröjor - blir som du säger "nästan" lika snyggt som coverlock..

Jag har ett dilemma.. Har sytt en body på beställning åt en kompis som har blivit faster. Hon nämnde ingen storlek - men iom att den lilla tjejen föddes för 3 dagar sen så är hon ju rätt så liten (56cm) Har inte sytt omlottbodysar förut, så jag tog en strl 62 från ottobre 6/2007 och längde liiite på själva flärpen i grenen då jag hade i minnet att en anna body jag sytt från Ottobre blev lite tajt just där. När jag nu sytt klart den efter en helkväll vid symaskinen igår så ser jag att den är låååång, mätte den mot en storlek 74 som dottern har och den är i klass med den. Suck!! Hur gör jag nu - ska jag sy en ny - eller ska vara ful och skicka den ändå? Att sy en ny känns ärligt talat inte så lockande - för jag blev i övrigt riktigt nöjd med den, den är otroligt välsydd faktiskt (om man nu får säga så om sina egna plagg). Jag tänker så här att iom att ingen mer än jag vet vilken storlek jag "egentligen" tänkte sy - så är det ju faktiskt inget fel på den - mer än att det inte blev som jag tänkt Hur hade ni gjort?
  • Kyssen

Tack för hjälpen med bodyn som blev för lång =). Då gör jag så att jag skickar den trots allt. Ska sy de matchande velourbyxorna ikväll, så då får även dom bli i strl 74. Har rockat lite nytt oxå - inspirerad av applikationsdrottningen Thea!

• Kyssen

Dora: Vad avis jag blri när du skriver "var ínne en sväng på Jofotex..." Själv måste man planera en tur dit så att den ingår i semesterplanen =)..

• Kyssen
    Dora: Nu har jag varit inne i din blogg. Dina egna besök räknas inte tror jag, iaf gör det inte det på min blogg när jag är inne själv.
  • Kyssen
    Beatrize74 skrev 2008-07-13 23:10:26 följande:
    www.nearseanaturals.com/item.php här har jag inte hört om tidigare, men har funnit det på flera utländska bloggar. Är det något ni visste om?
    Alltså jag förstår inte - är det helt vanligt mönsterpapper =)??

HugOlle: Om inte du är intresserad så är jag!! (Om det är Sy till Barnen 0-3 år vi pratar om)
  • Kyssen
    Dora skrev 2008-07-14 09:40:00 följande:
    Är det någon här som har koll på hur man får bort hårda veck på vakdukar?
    Spola med varmt vatten brukar funka och sen lägga i press under något tungt.
  • Kyssen
    Minmin: Tack för beskrivningen! Låter ju som en bra bok trots att det inte var den jag trodde. Kanske återkommer - ska bara kolla av en känd site först om den inte finns där lite billigare - har för mig att den inte kostar lika mkt där. Den andra däremot blir ju hiskeligt dyr där!!
  • Kyssen

Minmin: På tradera vet jag att det finns en som brukar gå för runt 50kr - en rosaaktig framsida med något barn på. Kan tyvärr inte kolla nu då jag är på jobbet och där får man inte surfa på bloggar och tradera *morr*, tyckte därför att 175kr lät lite i överkant, men det kan ju vara olika böcker oxå.. får kolla ikväll.

• Kyssen
    Minmin skrev 2008-07-14 14:51:37 följande:
    Kyssen- den här boken är gul, den som jag har. Men människorna på bilden har rosa kläder på sig..=) Så femtio spänn är ju verkligen ett fynd då, om man är nybörjare vill säga!
    gud så snyggt det låter =).. rosa kläder på gul bakgrund - äkta 80-tal va !!
  • Kyssen
    Pillan81 skrev 2008-07-14 16:25:53 följande:
    Uppdaterat med lite BillaBa
    Nu har jag snott din bild, tack för det!!!!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle