Sytråden spinner vidare - Grön rulle
Tedrickaren: Så gör jag oxå när jag fållar tröjor - blir som du säger "nästan" lika snyggt som coverlock..Jag har ett dilemma.. Har sytt en body på beställning åt en kompis som har blivit faster. Hon nämnde ingen storlek - men iom att den lilla tjejen föddes för 3 dagar sen så är hon ju rätt så liten (56cm) Har inte sytt omlottbodysar förut, så jag tog en strl 62 från ottobre 6/2007 och längde liiite på själva flärpen i grenen då jag hade i minnet att en anna body jag sytt från Ottobre blev lite tajt just där. När jag nu sytt klart den efter en helkväll vid symaskinen igår så ser jag att den är låååång, mätte den mot en storlek 74 som dottern har och den är i klass med den. Suck!! Hur gör jag nu - ska jag sy en ny - eller ska vara ful och skicka den ändå? Att sy en ny känns ärligt talat inte så lockande - för jag blev i övrigt riktigt nöjd med den, den är otroligt välsydd faktiskt (om man nu får säga så om sina egna plagg). Jag tänker så här att iom att ingen mer än jag vet vilken storlek jag "egentligen" tänkte sy - så är det ju faktiskt inget fel på den - mer än att det inte blev som jag tänkt