• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Yrväder: Tack!! Nu funkar min googlereader som den ska igen =).

• Kyssen
    Pillan81 skrev 2008-07-01 08:58:50 följande:
    Kyssen: Den överraskningen var verkligen inte dålig. Hur nöjd som helst och tycget är klockrent. Får man fråga vad det är för färg på den andra??
    Vad skönt att du gillade tyget! Jag blev själv stormförtjust i det! Det andra tyget är i svart, hoppas att det var ok trots att du nämnde grönt..
  • Kyssen

Ooops inte prata priser här, vi tar det i inboxen i stället. Jag inboxar dig!

• Kyssen
    Pillan: Nu finns det även bilder på sittdyna nr två =)!! Bortse lite från att färgerna ser lite skumma ut - det var jättesvårt att få snygga bilder på svart när solen sken, lättare när det är moln!!
  • Kyssen
    Sopheia skrev 2008-07-02 07:29:02 följande:
    Jag har köpt på Stoff och stil, tidigare kanonkvalitet, men den sista gången tyckte jag att man kunde se väven genom flossningen, så att säga, på den ena färgen, grå. Den har dock hållt hyfsat väl som extrabyxor åt sonen-dvs hårt slitna. Kanske lite tunn om man vill ha ordentliga förstärningsplagg, till foder och så är den nog kanon.Den röda däremot var tjock, fin och hållit kanonbra
    Precis samma sak för mig, jag köpte röd, blå och vit microfleece från SoS, och den vita var jättetrist att se på, lixom lite gles.. medans den röda och blå var lika fin som vanligt.
  • Kyssen
    Cirrus skrev 2008-07-02 23:19:44 följande:
    Såg att du skrev om den smalare tidigare. Den har jag aldrig prövat. Hur kommer det sig att du föredrar den framför t ex Schmetz 4.0? Använder du alltid den smala?
    Jag har oxå provat den smala - mest för att det var den varianten som följde med min brother. Jag tyckte den var rätt så bra att använda på lite mindre barnkläder, och då ffa när man syr på kantbandet. Till fållen på själva livet tyckte jag dock personligen att den vanliga tvillingnålen blir snyggare. I min lokala syaffär sa dom att den smala oftast används till underkläder.
  • Kyssen

Tokigt fina elefanter - habegäret vaknade till liv igen!!!

Måste få fråga er som haft problem med hoppstygn om tråden verkligen är så viktig? Jag har idag gjort ett helt oventenskapligt test, först med Bibbis tråd vilket ger hoppstygn på typ vartannat stygn med tvillingnålen. Sen tog jag Mölnlycke tråd - samma inställningar, samma tyg, samma nålar och voíla - perfekt resultat!!! Blir lite sur bara - för jag har ju köpt massor av Bibbis tråd, och den funkade perfekt till min Pfaff..  Någon mer som har en känslig maskin och varit tvungen att byta trådmärke?

• Kyssen
    Mian: Du är en ängel isåfall!! Hur som helst så känns det trist om maskinen är så känslig, men då får jag väl bita i det sura och leta upp ny tråd.. Å jo - SoS tråd är samma som Bibbi tror jag.
  • Kyssen
    Mian: När jag fick en prislista från dem (tex 139kr /m för ugglorna) så var det inkl moms.
  • Kyssen

En väldigt tjatig fråga jag vet, men jag har förgäves sökt efter inlägget som jag inte hittar... 8mm tryckknappar - vilken storlek är det i USA-mått ?? 14 eller 12 ??

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle