• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

idag har jag varit på Andersson & Hjalmarson och handlat massor med fint!!! Butiken var egentligen inte öppen men snälla damen som jag pratade med öppnade ändå !! Blev som en liten unge i en godisaffär men fick behärska mig till slut. Fyllde iaf två stora påsar med både velour och trikå. Nu ska här sys!!

• Kyssen
    mian71 skrev 2008-08-14 22:24:24 följande:
    Kyssen.. Nu har jag äntligen sytt med den där tråden (vad den nu hette??) och visst gör min Brother också hoppstygn med den. Både på hushållsoverlock och med den smala tvillingnålen, särskilt när det blev flera lager tyg. Däremot med den breda ser det ut precis som vanligt.
    Ååå vad snällt att du testade! Inte så kul dock att den är så känslig - men då vet jag iaf att det inte är fel på min maskin utan att den helt enkelt kräver kvalitets tråd.. Dock gör min hoppstygn både med den smala och breda tvillingnålen, fast väldigt mkt mindre än innan service iaf.
  • Kyssen
    Tjolanta 77 skrev 2008-08-15 12:52:16 följande:
    Lyckas inte komma in på Bibbis sida.Vill minnas att hon tar 75kr för 25m (hel rulle)snedslå.Någon som kan svara om det stämmer?
    Japp det är helt korrekt!
  • Kyssen

Här har FL bara strulat oxå.. man håller på att bli knäpp på kuppen när det händer =).

Snabb fråga - vart köper ni resår till era haremsbyxor/muddyxor/velourbyxor? Har länge haft ett lager med toppenbra resår från MG-tyg som jag köpte på deras utförsäljning, men nu börjar den ta slut...

• Kyssen
    sarahl skrev 2008-08-19 16:17:52 följande:
    just nu håller jag i min hand en helt oanvänd sy till barnen 62-98. Jag annonserade och önskade köpa den och det ringde en kvinna som hade en oanvänd eftersom hon aldrig fick egna barn. Den är från sista tryckningen -84. SKojja inte om jag är lycklig....
    När du ändå skriver om det så måste jag ju bara få berätta om min lycka i somras. Har oxå letat och letat efter boken men varit för snål att köpa den på Tradera. Kollade alla loppisar jag kunde och dammsög nätet på antikvariat utan resultat. Men så besöker vi min moster i Stockholm, och vad tror ni stog i hennes bokhylla - oxå helt oanvänd?? Jodå, Gynthers lilla "sy till barnen" Var naturligtvis snabb att fråga om jag kunde få låna den, och jodå - jag kunde till och med få den!!
  • Kyssen

Någon som vet ett bra mönster på en schalett till en 4 årig tjej. Är det bara att ta en trekantig bit och kanta/fålla? Någon som har mått att hjälpa mig med isåfall, har bara en 16 månaders att mäta på =).

• Kyssen
    First timer o TeDrickaren: Tack för tipsen, tyvärr har jag ingen snusnäsduk hemma heller, du har inte lust att mäta åt mig TeDrickaren? Vore supersnällt!

Ang snedslå har jag köpt på storpack av Bibbi för 75kr, tokbra att ha hemma tycker jag som syr mkt haklappar. 5 meter tar ju slut på ingen tid alls!!
  • Kyssen

Tack igen för all hjälp med min sjalett =)!! Vad gjorde man utan er!

• Kyssen
    Lilltå: Jag har gjort både 2b och 3. Snyggast tycker jag blir 2b för då blir det inte någon ful söm som syns i ärmslutet. Att det inte blir elastiskt gör ju inget för du sträcker ju aldrig vare sig halsen eller ärmarna så mkt.
  • Kyssen

någon som vill vara snäll och inboxa, eller skriva här om man nu får det, länken till det där stället där vi kan prata priser osv =).. har tappat bort min länk!!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle