• Kyssen

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus skrev 2008-07-18 12:48:22 följande:
    Jag tror att det är en 75-nål som jag oftast syr men och den har fungerar på alla dessa mönstrade trikåer men blev en katastrof på ugglorna. Hua... Jag har inte sytt i ugglor sen dess Blir det bra med en 70-stretchnål då?
    Jag tycker fortfarande att den slår hål i tyget - så näe, riktigt bra tycker jag inte att det blir.. men nu har jag inga andra att välja på så jag har använt dem iaf.
  • Kyssen
    Gekko skrev 2008-07-18 13:21:52 följande:
    muldebaer skrev 2008-07-17 19:03:42 följande: Jag glömde ju tacka igår! Tack så mycket! Då ska jag nog skicka iväg en beställningJag vet inte om det var någon här som frågade efter det randiga tyget jag sytt i nyligen men nu vet jag iaf att det är från Dollys Tyger.
    Det där brunrandiga menar du va? Det var toksnyggt - jag är ett stoooort fan av ränder i alla former.

Var föressten och köpte vit färg igår så nu ska här provas att göra schablontryck på tyg. Ska lusläsa era bloggar för bästa tips!!
  • Kyssen
    Humleblomstern skrev 2008-07-25 18:39:03 följande:
    En fråga bara det finns ju flera här som har sytt av uggle- och elefanttyget. Jag fick tummen ur igår och beställde, och redan idag kom det i lådan, tjohej! Men vad tunt det var. Vet ni var man kan hitta enfärgat i samma tjocklek?
    Menar du att du tycker elefanterna och ugglorna är tunna? Själv tycker jag att de är i kraftigaste laget, hade gärna sett att det var lite tunnare =).. Jag har använt Stof & Stils stretchjersey till mina ugglor och elefanter, tycker att de passar ganska bra till.
  • Kyssen

En fråga.. Retrodepot har ju så himla snygga tyger - men är det bara vanliga "bommulstyger" - altså utan stretch i ?? Har för mig att någon beställt så himla snyggt grod-tyg i frotté liknande  nämligen.. Har dom kanske ingen jersey/trikå heller?

• Kyssen
    ami skrev 2008-07-25 22:06:50 följande:
    Nybörjarfråga, hoppas det är ok..Är det bra att tvätta tyget innan man syr (för ev krympning)? Ska sy muddbrallor till Mini.I så fall, tvättar ni mudd-tyget också innan ni syr?--jättetacksam för svar--
    Ja det är en väldigt bra idé, man kan även torktumla tyget för att minska risken för ovälkomna överaskningar i form av krympta kläder när man väl gett bort dem sen. Jag tvättar även mudden.. mest för att den inte ska färga av sig om det nu är så att den är i en avvikande färg.
  • Kyssen
    Armine skrev 2008-07-27 12:31:12 följande:
    Jag har rockat lite jag med. Solskyddet är äntligen klart och jag är jättenöjd.
    Tänkte kika in men hittar inte din blogg =)?? Eller har du bilder här på FL?
  • Kyssen
    Pillan81 skrev 2008-07-27 21:01:29 följande:
    Hoppas på att det finns någon framför datorn trots det fina vädretBehöver hjälp på mått till en klänning i storlek 74. Behöver längden från axel till vad ungefär. Någon som kan hjälpa mig med det??
    Jag har mätt på en av min dotters villervalla klänningar, och den är ca 41-42 cm. Den går iofs inte ner till vaden, utan mer till knät.
  • Kyssen
    TeDrickaren skrev 2008-08-09 19:43:25 följande:
    Har varit på Skoten i Kinna idag och fyndat supersnygg stretch velor ska fota snart
    Åååå nu blev jag avis =).. Själv har jag köpt lite E-slöjds trikå på marknaden här i Bollnäs där vi är på semester idag. Kul att träffa dem live, och kul med den lilla stuvlådan de hade, där kunde man köpa några fina små bitar som räcker till muddar o dyl. Blev dock bara två stycken bitar - men jag var bra sugen på mer!!
  • Kyssen
    first timer skrev 2008-08-09 20:48:52 följande:
    Åh.. Nu blev jag avis! Vet du om det marknad imorgon med? Jag vill med handla trikå......
    Japp, marknaden är i morgon oxå mellan 11 - 17 tror jag det stog. De hade inte hela sortimentet med sig, men en hel del iaf! Kul att se alla tyger live och slippa frakten dessutom. De hade även en del annan trikå, typ Eiser-trikå liknande med lite bredare ränder. Lyckades dock behärska mig och spara pengarna till den stundande Jofotex resan senare i sommar!
  • Kyssen

Ni som varit på Andersson & Hjalmarsson det sista, vet ni om det är tisdagar o torsdagar mellan 14-18 som dom har öppet.. Hittar lite dåligt med info om deras öppet tider..??

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle