Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Ikväll måste jag nog försöka sy lite och så måste jagnog uppdatera bloggen lite. Men jag är såååå trött efter att ha jobbat så vi får se hur det blir.

• Mari78 m pojktriss

Nu äntligen har jag också rockat ugglor och mer kommer det inom de närmaste dagarna för jag orkade inte ta allt idag. Det är så det blir när man inte hinner blogga om det man har gjort på 1½ vecka *fniss*. Det kommer lite om tygshopping, byten och färgning av ugglor framöver, så jag har något att blogga om varje kväll fram till midsommarafton *fniss* utan att behöva sy det minsta lilla. God kväll på er tjejer!

• Mari78 m pojktriss

Lite mer ugglerockande här ikväll jobbar ikapp nu *skratt*. Kommer snart med lite bilder på ugglor i schyssta färger också, men det blir tidigast imorgon kväll. Må gott!

• Mari78 m pojktriss

Här kommer det också färgade ugglor OCH kaniner aldeles, aldeles strax eller så snart bloggen behagar jobba lite snabbare det går såååå trögt att ladda upp just nu!
    Så jag rockar ugglor fur fullt i fler än en bemärkelse.

• Mari78 m pojktriss

Nu får jag ju inte länka, men nu finns det galet rockiga ugglor & kaniner i min blogg

• Mari78 m pojktriss

Happy Hippo skrev 2008-06-19 06:43:58 följande:

He he jag är visst både sist o först Jag tror att jag sover för lite.Ni som färgat tyg, hur många meter tog ni till en förpackning färg? tänker nog använda Herdins om jga hittar rätt nyans.
    2 meter funkar för att få full infärgning, du kan troligen färga ca 3,5 meter men då blir det svagare nyans utav färgen. Personligen vill jag ju ha kraftig färg så därför tog jag mesta möjliga mängd för full infärgning. Man får väga tyget torrt, och kaniner väger ca 270-300 gram/meter. De rekommenderar en maxvikt på mellan 1200-1500 gram.
  • Mari78 m pojktriss
    Aje08 skrev 2008-06-19 13:39:12 följande:
    Jag har förresten använt mitt alldeles egna syrum för första gången nu! Det är helt kaos därinne fortfarande men jag var tvungen att panikproducera linnebyxor och shorts för inlämning på Uni idag.Det är helt fantasktiskt att bara kunna "ösa på" därinne (sopa ner tråd och spill på golvet och inte behöva oroa sig för eventuella nålar som flyger iväg) och att dessutom ha allt nära till hands.Jag köpte IKEAs galant bord som tillklippningsbord och det är toppen. Skivan är 160x80 plus en förlägning på 60x80. Benen kan man dra ut till ca 95 cm höjd. Ett hett tips till dom som har möjlighet.När jag fått lite mer ordning kan jag blogga om resultatet och planen är också att fortsätta blogga om sydda saker nu när tid förhoppningsvis finns efter allt flyttstök... :)
    Åh tack för det tipset! Precis vad jag letar efter, nu måste jag ju springa o kolla pris och se om det är något som kan ingå i månadens budget
  • Mari78 m pojktriss

Kul förresten med alla kommentarer i bloggen och att kunna inspirera fler till att våga färga. Jag har faktiskt öst på en beställning till mitt oblekta kaniner som skall få gå i olika färgbad. Det här var riktigt kul. Nästa steg blir väl att försöka trycka lite själv också

• Mari78 m pojktriss

Japp nummer

sarahl skrev 2008-06-22 15:56:11 följande:
    någon som har koll på vilken av bibbis trådar som passar bra med tukrosa kanintyge?
    Japp, nummer 367 skall du ha. Lite ljusare, men absolut snyggast!
  • Mari78 m pojktriss

Grrrr, insåg nu ikväll att jag inte kan gå in och ändra i blogglistan för att tråden är stängd. Arg på FL just nu! Anledningen till varför jag skulle ändra är för att min gamla blogg på blogg.se tycks ha kraschat så nu har jag bytt till blogger som så många andra har. Skiter i om jag får på halsen av FL nu, men vill ni hitta till mig så kan ni ju kika in på min personliga info här så får ni fatt på mig igen. Typiskt att allt skall gå galet på en gång! Har klippt ut massor kaniner och ugglor idag och faktiskt fått ihop en omlott t-shirt till minstingen. Är helnöjd med det läckre resultatet men har inget uppdaterat ännu.
    Må gott!
    Nu är det nattinatti med besked!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle