Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

P.S Jag har både Jofotex OCH Hilcos velour hemma och kan verkligen inte säga vilken som är vilken, men då skall de enligt Johnny vara tillverkade i samma fabrik så det är väl det som är förklaringen i så fall D.S

• Mari78 m pojktriss
    Pochahontas skrev 2008-08-06 21:25:25 följande:
    Ååå, vad synd... Inte ens en liiiiten meter kvar? Marie78.... Tack för det tipset. Du råkar inte veta om Jofotex har illgrön velour också? Det är nämligen lillans Meandibyxor i orange och grön som blivit för små, så jag vill sy lika knalliga byxor nu.
    Nope inte illgrön som i limegrön men en riktigt snygg grön färg brukar de ha. Gräsgrön kanske den snarare skall kallas. Har bild på den här:

mari78.blogg.se/aelsklingsbarn/images/2008/tyg-jofotex-3_11134438.jpg
  • Mari78 m pojktriss
    Lilltå skrev 2008-08-06 23:06:16 följande:
    gissa vem jag varit hos ikväll? Vi tillbringade dagen på Kolmården och när jag såg Nävekvarns-skylten på hemvägen fick jag ett infall.... Så nu har jag turkos tråd som matchar kaninerna. Och lite andra rullar.... Trevligt att träffa damen ifråga också.
    Och så hälsade du inte på MIG på vägen ha ha! Visst är hon trevlig!?
  • Mari78 m pojktriss
    madigan skrev 2008-08-07 09:03:02 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-06 23:04:22 följande:
    Nån länk var man kan handla sånt där tyg?
    Mitt shoppingparadis Jofotex *skratt*!
  • Mari78 m pojktriss

Tidigare gjorde jag inte det - men jaaa nu är allt utom ytterkläder och skor hemgjort *skratt*. Det får vara någon måtta på det. Och så byter jag ju lite kläder mellan varven med andra också för att få lite variation och nya idéer, men allt är hemsytt även om det inte är utav mig.

Cirrus skrev 2008-08-11 21:17:06 följande:
    Liiiite OT, ni andra som har barn och gillar att sy, syr ni allt till dem? Funderar själv då jag har spanat på Me&Is nya höstkollektion idag och jag är en shoppinggalning när det gäller barnens kläder trots att jag syr en hel del. Okej, det handlas mindre sen jag började sy men nog handlar jag mer än jag behöver
  • Mari78 m pojktriss
    Beatrize74 skrev 2008-08-12 00:15:40 följande:
    Hur gör ni när ni ska överföra ett mönster till ett tyg...vad använder ni er av för markörer?Blyertspennor? Krita? Penna med bläck som försvinner efter en tid? Kalkerpapper med sporre? Vad?
    Eh vaddå överföra mönster till tyg *skratt*. Jag klipper direkt efter mönstret och behöver det markeras något extra blir det en nål. Det har funkat bra hitintills och får nog fortsätta funka även framöver.
  • Mari78 m pojktriss

Mimmi 71 skrev 2008-08-12 15:10:05 följande:

Finns det någon vänlig själ som har en meter av E-slöjs "zoo-tyg" till övers? Mitt tyg räckte inte till ärmar när jag skulle klippa till min marknadskollektion. Visst går det att exv ha bruna/gula/gröna ärmar men helst skulle jag vilja ha dem i samma tyg.
    Har svarat dig i din blogg - men kan inte hjälpa dig med zootyget tyvärr.
  • Mari78 m pojktriss

Uuuu den här sidan skapar dyra behov *asgarv* lade in en beställning hos S&S för ett par timmar sedan och notan stannade på strax under 1500 spänn. Och då är det bara en himla massa olika färger på muddväv och så en rullkniv, skämata och rejäl linjal. Vart kan jag ha fått idén till den beställningen ifrån

Har förresten också gluttat in på Me&I:s hemsida men till skillnad från många andra har jag aldrig haft och känner inte heller denna gång något habegär efter deras kläder. Så jag fortsätter sy själv, men inspireras gärna utav andra klädskapare. Sugen på någon cool retro bralla till minstingen - men han har ju så himlans mycket brallor redan.

• Mari78 m pojktriss

Nu är det minsann natti natti här!

• Mari78 m pojktriss
    Lilltå skrev 2008-08-14 22:06:18 följande:
    Jag vill förresten ha födelsedagstips!Vad önskar JAG mig själv? Har ni nåt bra redskap jag bara måste ha eller nåt sånt. Bring it on
    Har inget bra tips på småsaker för jag själv skall "bara" önska mig en massa inredning till mitt syrum, typ en massa olika skrivbordsenheter så jag får bra yta för maskiner och tillklippning *skratt*.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle