Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Nu ni är det ugglerock till tänderna Massor med nytt utsprutat ur maskinerna

• Mari78 m pojktriss
    Kyssen skrev 2008-07-16 21:56:19 följande:
    Pillan: Om jag inte minns fel har även du en brothernv50, och med den behöver man faktiskt inte bara sy raksöm med tvillingnålen- det finns några fler stygn att välja på enligt instruktionsboken - fast själv har jag bara använd raksöm då jag tycker det blir snyggast. idag har jag hämtat elefanter men rockat ugglor !! Sugen som attans att klippa till något i den gula elefanten men får nog hålla mig tills i morgon eller på fredag.
    På min PFAFF kan man också sy fler sömmar än raksöm med tvillingnål, bl a zigzag faktiskt. Det kommer upp en ikon i displayen som visar när man kan använda tvillingnål och inte.
  • Mari78 m pojktriss
    Tygtiiger skrev 2008-07-16 22:57:30 följande:
    Ni som har elefant-tyget - kan ni inte lägga ut ett kort så man kan se färgerna? Jofotex har ju bara det bruna uppe, och det är SÅ snyggt, tänkte nog slå till på lite brun elefant och röd uggla - man kan väl ha röd uggletröja som mamma??
    Har tagit bild på elefanterna i min blogg, men du får gå genom min personliga sida här på FL för att få adressen dit. Får inte länka nämligen.
  • Mari78 m pojktriss
    NettaniGbg skrev 2008-07-17 09:35:32 följande:
    Oj vad zugen man blir på att köpa ny mazkin. Någon zom beztällt från Bibbi zizta veckan?Har inte hört från henne och undrar om min beztällning är borta eller om hon helt enkelt är utan internet.
    [/citat]

Jodå, jag har. Beställde i tisdags och fick igår. Men vi känner ju varandra numera Bibbi och jag och träffas ju titt som tätt när jag åker över till henne. Dessuotom så var det ett gäng nålbrev så det gick ju snabbt att packa ihop.
    yrväder skrev 2008-07-17 08:38:37 följande:
    [citat]
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-17 08:34:36 följande:
    jo det kan jag tänka mig, vet att när jag tittade på den dyrare pfaffen så sa han att den hade en zz på 9 mm bredd. Så då borde ju "hålet" vara bredare på dom liksom. Min har ju bara 5 mm som maxbredd så det går som inte köra så mkt i sidled
    Fast jag har inte en så ny maskin så jag har de där 9 mm sömmarna. Det är nog bara på den senaste versionen de har börjat med det om jag förstod "min" symaskinskille rätt.
  • Mari78 m pojktriss

Hilcos Interlock hur är den? Någon som kan ge mig snabbt besked tro. Om man jämför med t ex interlocken till kanintyget i brunt eller turkost? Eller kanske den som matchar ugglorna? Har aldrig testat Hilcos interlock men är lite sugen på att göra det!

• Mari78 m pojktriss

Jo precis, det är kampanjpris på den så jag funderade på att slå till på lite olika färger. Men då får det nog kanske bli lite turkost och brunt också då så man har mycket att mixa och matcha med

• Mari78 m pojktriss
    Aje08 skrev 2008-07-18 09:01:09 följande:
    Mina ugglor och elefanter är jättmjuka :O ! Jag har tvättat med mjukmedel och tumlat... kan det vara det.
    Mina ugglor & elefanter med och jag gör som Johnny rekommenderat direkt till mig: 60 graders tvätt + mjukmedel och gärna en vända i torktumlaren (om ej på högsta effekt)
  • Mari78 m pojktriss
    Gekko skrev 2008-07-18 13:21:52 följande:
    muldebaer skrev 2008-07-17 19:03:42 följande:
    Jag glömde ju tacka igår! Tack så mycket! Då ska jag nog skicka iväg en beställningJag vet inte om det var någon här som frågade efter det randiga tyget jag sytt i nyligen men nu vet jag iaf att det är från Dollys Tyger.
    Du har fått ett mail från mig
  • Mari78 m pojktriss

Någon som kan hjälpa mig med vart man kan hitta ett bra mönster på flicktrosor från stl 98-128 i alla fall? Behöver snabb hjälp!

• Mari78 m pojktriss
    Mian80 skrev 2008-07-20 16:45:41 följande:
    Mari78 m pojktrissI ottobre 4/2004 finns några mönster på underkläder.
    Har du numret själv? Skulle kunna tänka dig att skicka mönstret i så fall?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle