Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Rockat ugglor: en massa tillklippt ikväll igen (för de som inte vet rocka ugglor = uppdaterat blogg) Det skall bli så skönt att få syyyyyy och inte behöva klippa ett enda plagg i helgen. Men först lite annat pyssel innan jag får hugga in på högarna.
    Det känns galet mycket det jag har klippt till, men jag får försvara mig med att jag har tre gossar att klä *skratt*.

• Mari78 m pojktriss
    Cirrus skrev 2008-07-23 08:24:10 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-22 23:19:13 följande:
    Nyfiken, är all din mass-sömnad till dina egna pojkar?
    Japp, just nu är det totalrenovering utav grabbarnas klädgarderober till hösten. Så faktiskt är allt till dem. Det är liksom bara att räkna med minst ett ombyte per dag *skratt* för de är riktiga vildar & lortgrisar
  • Mari78 m pojktriss

Lite härliga bilder på tyger i bloggen nu för en och annan tygknarkare (inkl mig själv då )

• Mari78 m pojktriss
    Sopheia skrev 2008-07-25 22:42:42 följande:
    Hojhoj! Hoppas in sådär en kortis innan vi ska på fjällsemester (hur ska jag klara mig nätlös i en vecka??? )Ville bara påminna om att vi ska köra en omgång till av barnklädesbytet, och sista anmälning är nästa hel. Kolla in på knoddochfjant.blogspot.com och anmäl dig, vetja.
    Visst har jag redan slängt iväg en anmälan? Har för mig att jag gjorde det ganska omgående när det var på tal om en andra omgång...men minnet är ganska kort ibland
  • Mari78 m pojktriss

Rockat loss igen i dubbel bemärkelse!
    Trevlig kväll & sov så gott!

• Mari78 m pojktriss

Oh vad härligt med gröna elefanter. Låter jättefint. JAg skall köpa hem lite bruna elefanter också och experimentera lite med framöver hade jag tänkt. Också blir det säkert lite mer gult i augusti med. Älskar den gula färgen!

Har rockat galet mycket och sytt ännu galnare de senaste dagarna. Och mer skall de bli - så håll i er

• Mari78 m pojktriss

Puh!
    Nu är mitt sömnadsmaraton avslutat *skratt*. Nu skall jag ägna tre dagar bara åt barnen och då passar vi på att åka till svärmor. 55 plagg har jag lyckats ro hem på 5 dagar. Jo, det är helt galet jag vet . Men oavsett man tror det eller inte så HAR jag hunnit med annat också. Kanske lite lite sömn bara
    Skall blogga om det sista ikväll när grynen är kojade!

• Mari78 m pojktriss

first timer, LinSar och Hypatia: TACK! Hoppas jag inte missade någon *skratt*. Jo det ÄR galet och jag gör nog inte om det här sömnadsracet på så kort tid! Det har verkligen varit både kul och lite slitigt, jag ville bara så gärna ha det färdigt innan makens semester så jag kan vara helt ledig med honom och barnen då och slippa "stressa" innan dagisstarten sedan.

• Mari78 m pojktriss

Hejsan hoppsan!
    Kul att ha lite att läsa när man kommer hem efter tre dagar utan dator
    Tack för tipset yrväder ikring nålläget på OL när man syr på muddar som måste dras mycket. Jag löste dock "problemet" påd et omvända sättet *skratt* nålen högst upp, d v s utan någon kontakt med tyget när jag trog i det Och båda verkar funka men ditt sätt gör ju att det är mindre risk att dra med sig tyget lite.
    Tack också för era kommentarer ikring min smågalna sy"vecka" och de alster jag åstadkomma. Nu är det lite semester på syfronten.

• Mari78 m pojktriss
    Pochahontas skrev 2008-08-06 18:33:17 följande:
    Har tre små frågor till er alla goa här... VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda. Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*
    Mimmi 71 har redan hjälpt dig med sin länk Andersson & Hjalmarson i Ulricehamn har de härliga velourtygerna. Gällande knallorange velour så har Jofotex en i exakt samma färgnyans (och enligt mig samma kvalitet också) som Hilcos och Jofotex tar ju 129 kr för sin OCH skickar om man vet exakt vad det är man vill ha. Andersson & Hjalmarson har en fin orange också fast inte riktigt lika knallig.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle