Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Redan ny tråd?! Snacka om att tiden går...

Passar på att puffa för min Buff, vem var det som hade sytt såna?
    Vill hemskt gärna ha mått och ev. tips på en sån; materialval mm.

• GOBLIgobli

Tyras föräldrar skrev 2008-06-15 18:42:16 följande:

säkert nån annan som svarat men sopheia har sytt såna
    Tackar!
  • GOBLIgobli
    Sopheia skrev 2008-06-15 19:42:01 följande:
    Svar på #2
    Jag har sytt Buffar, världens bästa plagg. Till mig själv i äppeltyget från S&S. Måtten är 37*24,5 hopsytt, dvs en tygbit som var 37*49 cm, vik dubbel, overlocka ihop. Jag har lämnat över/underkant råa, det är de på original-buffarna, som ju är rundstickade. Jag tror att man kan lägga till ytterligare ngn cm på längden, om man vill kunna göra toppluvevarianten på "knytning, och bredden får man väl testa lite, jag har stort huvud, men den var å andra sidan lite tajt i början. Tricket är att inte ha för tjockt tyg, tunn trikå med elastan/lycra eller så i är nog det bästa.
    Ååh, du är en ängel, tuuusen tack!! Här ska provas!
  • GOBLIgobli

Beatrize

Vadå?!?! TOK-rea i V-ås?!?!?!? VARVARVAR????? *håller på att ramla av stolen* Var det den på Bäckby??

• GOBLIgobli

Hehe, jag har också alltid sagt "lappen bak" så den röstar jag på!
    Annars har jag satt en bit dubbelvikt bomullsband (skrå?) som jag skrivit storlek på med vattenfast tuschpenna. *har inga snygga flådiga storleksetiketter*

• GOBLIgobli
    Beatrize74 skrev 2008-06-16 22:00:26 följande:
    Hihi...nej...den inne i stan...kan inte komma på vad den heter just nu...men den som ligger liksom "i källaren" mitt inne i centrum, nära Åhléns. 70% på nästan alla bomullstyger bland annat.
    Ahhaaaa, Furulunds yes! Jaså, har de haft rea!!?? Har de det ff månne...?
  • GOBLIgobli
    Sopheia skrev 2008-06-18 17:35:35 följande:
    Ideer?Jag tänkte sy lite presenter till familjen, som kidsen får måla med textilpennor på. Till mamma blir det en tygpåse/väska (hon är lärare och släpar alltid runt böcker och papper i en tygkasse) men vad till pappa? Vill nog inte måla på en tröja, utan nån mer accessoarliknande grej.
    Förklä.
  • GOBLIgobli
    Lisenlisen skrev 2008-06-21 09:17:56 följande:
    Letar efter exempel på sydda hoddies (omlott med luva). Vilka syr sådana och har bilder att visa?? Tack för hjälpen!
    Kika in hos Gekko, hon har "originalet".
  • GOBLIgobli
    Pejgan skrev 2008-06-22 17:33:52 följande:
    Nu försvinner jag från nätet ett par dagar för operation. jag önskar er alla ett par goda dagar så återkommer jag med nya krafter i nästa vecka någon gång!
    Ojdå, lycka till!
  • GOBLIgobli
    Lallan skrev 2008-06-23 19:45:41 följande:
    Kom på en fråga till... sen får det räcka fler frågor för ikväll *hoppas jag i alla fall*Ungefärliga mått på mössor för olika åldrar, ex 1 år, 2 år och 3 år. Brukar alltid chansa normalt, ibland blir det bra och ibland blir det mindre bra. Mina stollar har dessutom så stora huvuden så dom går inte att utgå ifrån
    Lite OT nu, såg att du också kallar dina grabbs för stollar, det har jag alltid gjort, däremot får jag en massa "höhöhö" och menande kommentarer på jobbet över det. Kan bara komma på en enda anledning till det men vad blir då 80-talets(?) Solstollarna i sammanhanget?? (hoppas nå förstod vad jag menar...)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle