StinaW skrev 2008-09-06 14:02:31 följande:
Hej alla ni som kan sy! Här sitter en nybörjare på overlock och rycker av det lilla hår som inte dottern redan dragit bort. Var och köpte en begagnad Singer igår. Men jag får det inte att funka så bra, tråden till den VÄNSTRA griparen åker ur ett hål den ska sitta i, i själva griparen. Detta händer under tiden jag syr. Hur det nu går till, eftersom tråden sitter igeom hålet och i tyget i ena änden och i trådrullen i andra. Det resulterar i att mitt i när jag syr, så slutar stygnen att funka. Har trätt om maskinen, tror att gubben i affären såg lite för dåligt för att trä den ;) Jag är sämst på att förklara, fattar nada av symaskinen och har ingen annan än er att fråga. Så förhoppningsvis är det någon av er som kanske kan fatta min virriga förklaring och ge mej ett råd vad jag bör göra.Tacksam för all hjälp jag kan få, innan maskin f*n åker ut genom fönstret! //Stina
Hejsan, tror jag fattar precis vad du menar då jag också råkat ut för samma trolliertrick av min ol. Det som var felet i mitt fall den gången var att jag trätt de båda gripartråderna i kors om varandra på nåt sätt, så om du inte redan trätt om så testa med det. Det är supernoga att trådarna ligger i rätt ordning.
Det här är svårt utan att kunna visa, hoppas du hajade nåt av mitt svammel.
Tyg Tiger
Hehe!