Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

De erfarenheter jag har av interlock och 90-nålar är att det är större risk för hål, oavsett om det är stretchnål. Kanske för att det är så tätt att det "mosas" sönder på nåt vis av den tjockare nålen.

• GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-06-30 09:20:15 följande:
    Jag har alltid tyckt att det fungerat bra med kantband och liknande på min vanliga maskin. Nu börjar jag reta mig på att det känns osmidigt och resultatet blir inte bra lika lätt som jag upplever att andra har det med t ex coverpro. Hur resonerar ni andra som inte har coversömmar och kantbandsmojänger?
    Undviker kantband in i det längsta.
  • GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-06-30 14:51:35 följande:
    Vi har urtrist väder och mitt huvud dunkar. Jag behöver sy en present till en väninnas son som fyller 2 år på fredag. Hon har kommenterat de frottéknickers jag sytt till bl a min store, ska jag sy liknande eller är det en tråkig present? Tänkte bara sy en grej och spontant känns det då roligare med t ex en tröja.Blä, jag känner mig velig. Byxa är ju så mkt snabbare fixat än tröja också. Tror det är därför jag drar mig för tröjor. De ska fållas, trist på vanlig maskin som någon skrev tidigare. Vill man kanta något så blir det ett himla pysslande för en liten bit. yrväder: du som syr mkt bodies, jag har fått för mig att du inte har cover med bandkantare, hur tidskrävande är kanterna för dig? Mäter du ut och fördelar eller har du en lång remsa som hänger med och du töjer allt eftersom?
    Kör på byxor tycker jag och ev. nån liten sak till om du tycker det känns "tråkigt". Byxor kan man inte ha för många utav.
  • GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-07-01 23:40:07 följande:
    Var köper ni andra fleece? Skulle vilja ha tips på bra kvalitet såklart men även gärna till vettigt pris.
    S&S polarfleece har jag köpt de gånger färgerna inte funnits här på Furulunds (tror de har samma kvalitet).
    "All" fleece noppar sig förr eller senare, frågan är hur fort och på vilket sätt och där tycker jag att S&S är helt ok. Den blir inte "trådnoppig" om du förstår hur jag menar, bara av att man tar på det, utan det utseendet kommer vid tvätt.
  • GOBLIgobli

En korrigering; S&S fleece blir INTE "trådnoppig" alls, vilket blev kontentan av mitt förra inlägg. (dags att korrekturläsa innan man postar)

• GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-07-02 17:46:15 följande:
    Men då tycker du S&S har bra kvalitet för det priset (kommer inte ihåg exakt vad det var men helt okej). Jag fick med mig en bit från Ohlssons i förra veckan och granskade den inte så noga. Antracitgrå som känns tjock och fin men den skiner igenom lite när jag håller upp den. Jag vill ha fleece som känns bra som enda lager, inte som foder. Har sytt av S&S fleece och tyckte den kändes bra men inga av plaggen har använts av mina barn så jag vet inte efter tvätt.Färgmässigt vill jag alltid ha brunt och jag tycker det är svårt att hitta en bra brunfärg. Oftast drar de liiite för mycket mot rött för min smak.
    Ja, jag tycker den är bra, har iofs bara sytt cozysar av dem och då är de med dubbel fleece. Faktiskt vet jag inte ens var man skulle kunna få tag på fleece av annan kvalitet, framför allt i så många färger som S&S har.
    Jag har bara rött i den drömkvalitet som jag önskar ALL fleece var i och den köpte jag på Syfestivalen.
  • GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-07-02 19:09:31 följande:
    Vet du vad det var för fabrikat på den från Syfestivalen? Pris?
    Ingen aning tyvärr men de tog 60kr/m för den. Det var samma säljare som några här köpt windstopper av och de säljer endast på mässor vad jag förstod.
    Apropå den fleecekvaliteten så har jag sett samma på vissa fleecejackor av märket 8848 Altitude, ett lite dyrare sportmärke. Den har liksom en nååågot "glittrig" lyster och är riktigt tjock och härlig.
  • GOBLIgobli
    Armine skrev 2008-07-03 11:40:21 följande:
    Åh, vad irriterande. Har precis fått tillbaka syandan och då ska man vara för kort på köpet. Håller på med ett solskydd till balkongen, men jag når inte upp till taket för att fästa krokarna. Nu måste jag vänta till maken kommer hem. Jag som hade tänkt sitta i skuggan och brodera lite. Får väl börja med kassar i stället. Har hittat mitt nya favorit tyg, markisväv.
    Vad typiskt!
    Markisväv är toppen, det har jag också till mina väskor. Vad har du hittat för sort?
  • GOBLIgobli
    Amdadesign skrev 2008-07-03 11:52:37 följande:
    yyyyeeeeeaaayyyy!!! Jag har inte skrivstopp längre Jag har rockat en mössa mm
    Skrivstopp?!?!
  • GOBLIgobli
    Amdadesign skrev 2008-07-03 13:14:35 följande:
    japp fick straff för ett inlägg jag skrev här i tråden så de tog bort inlägget och gav mig 24 timmars skrivstopp!
    *sucka*
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle