Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

mian71 skrev 2008-07-03 16:43:55 följande:
    Idag har jag varit på Jofotex och gjort av med på tok för mycket pengar.. och titta vad jag fick med mig hem!! Nu ska här rockas elefanter istället!!Johnny bar ut några rejäla kartonger som skulle postas för att flytta hem till några som hade förbeställt. Kanske någon här som får leverans inom kort?
    WOW!!! Det GUUULA!!! Gimme!!
  • GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-07-03 20:07:07 följande:
    Då borde det vara kvalitet. Det var ju ett bra pris också. Jag känner till sportmärket, bor ju i sportjackegalningarnas område

Ja det var ett kanonpris med så hade de också bara det röda. Köpte tre m.
  • GOBLIgobli

*fniss* Lill-Ego. Läste faktiskt LilleGo men det andra var kul!

• GOBLIgobli

Men visst är de små egoister, de små liven? Ju mindre, desto mer ego, hehe.
    Förresten, DU ska visst fram med ditt ego, det fanns mycket fint i din blogg så skylta med länken bara!

• GOBLIgobli
    Mamsen68 skrev 2008-07-06 20:15:06 följande:
    åh jag letar mönster till väskor nån som vet nått bra ställe man kan få tag på det???
    Denna lite röriga sida brukar jag länka till, där finns en hel del mönster;
    www.craftster.org/forum/index.php
  • GOBLIgobli
    yrväder skrev 2008-07-07 17:39:09 följande:
    det är inte lätt.vi skulle åka förbi återförsäljaren till janome för att se vad dom tog för coverpron. Naturligtvis hade dom 25% på demoexet (ord 6000) tills den blev såld. Skit att jag inte har några pengar just nu , hade eg tänkt önska mig den i 25-årspresent (november) men då blir det nog att beställa från england eller lägga till lite pengar själv, för jag får nog inte hela om den köps i sverige. Det är både och, å ena sidan så är det ett demoex, men det är samma garantier, från england blir ju garantin så tjorvigt om det måste utnyttjas.Varför var jag in öht?
    Ja sånt där är bara FÖR typiskt eller hur!!
  • GOBLIgobli

Klart du har mod!
    Babylocken förresten, är det den rena coverlocken du kollat på eller finns det flera olika. Vet att det finns en sån där jag köpte min senaste maskin och den skulle hon ha 10 papp för.
    Lite sugen är man...

• GOBLIgobli
    yrväder skrev 2008-07-07 18:27:06 följande:
    dom sålde, ska det ståJag velar mellan babylocken och coverpron, men det blir nog en coverpro, tycker den andra är så dyr
    Jo den är ju det...
  • GOBLIgobli
    Aje08 skrev 2008-07-18 09:12:54 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-18 09:06:40 följande:
    Jag körde högsta effekt ;P Men mitt motto är att ge tygerna den tuffaste omgången själv, så om något händer så händer det då och inte om någon annan gör det senare! Min 1 meter elefanter krympte därmed till 82 cm....!
    Haha, det gjorde mina ugglor också för jag ger samma behandling. Riktigt gravida blev de.

Det har ju stötts och blötts ang. vilken storlek på nålar att använda till trikå. Efter mitt senaste rockande kom jag då fram till följande; 90-stretchnålrna åker i nålcontainern för jag kan för allt inte förstå vad man kan ha dem till! Det blev hål samtliga interlocker jag testade, de är för grova helt enkelt.
    Satte dem i overlocken ska tilläggas och sen drog jag ordentligt vid sömmarna och visst, där sprang maskorna!
    Någon som har annan åsikt om dessa nålar?
  • GOBLIgobli
    doddit skrev 2008-07-18 09:10:44 följande:
    Tänkte hoppa in och säga hej eftersom jag smygläser här rätt ofta Försöker hänga med i hela tråden men det går inte, ni skriver helt enkelt för mycket Såg att nån frågade om singoalla. Jag har använt ett mönster på en singoalla-blus blus från ottobre 1/2007 och förlängt till en klänning. Annars finns det här: indietutes.blogspot.com/2007/07/peasant-blous...
    Hej och välkommen!
    Vilken toppenblogg du länkar till, tackar.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle