Inlägg från: GOBLIgobli |Visa alla inlägg
  • GOBLIgobli

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Gekko skrev 2008-08-10 21:59:13 följande:
    Hehe, det är billigversionen av PS. Stora PS är jättedyrt, Elements är mycket billigare och jag saknar inget från stora PS. Fast jag vet å andra sidan inte vad den inte har som jag "borde" sakna Måste bara testa arg gubbe då! (Jag är nog nördig av natur)
    Ok, man kanske skulle skaffa sig den... säger jag som bara kan Paint! Typ. Men en tut på hur du gör tycker jag låter toppen!

Hehe, nörd! Då är vi två. (You've got mail.)
  • GOBLIgobli
    Minmin skrev 2008-08-10 21:32:56 följande:
    Gah! Någon synsk som kan tala om för mig var jag har förlagt mina namnlappar och min stramalj??? Jag har ju så otroligt liten yta att ha mina saker på att jag inte kan förstå hur jag kan slarva bort så mycket som jag gör. Och mina namnlappar till råga på allt. Suck.Finns det någon som minns SAS-väskorna förresten? Jag har sytt en kopia av en sådan, verkligen lätt och fort gick det.
    Här, du skrev om SAS-väskor och det enda SAS jag vet är planen. Så väskorna vet jag inte vad de är men vill gäääärna veta!
  • GOBLIgobli
    bimmer skrev 2008-08-11 13:37:21 följande:
    Hej nu kommer jag med en fråga (igen) jag funderar på att sy en lite varmare tröja till vår äldsta tjej och skulle vilja ha ett vindtätt tyg. Vad heter sådant tyg?
    Är det windstopper du tänker på kanske? Kan vara lite svårt att få tag på har vi märkt.
  • GOBLIgobli

*pustar* Då är det inte bara jag som inte ritar. Trodde ALLA andra var superduktiga på att göra by the book.

Dora
    För att inte tyget ska töja ut sig i axlarna, stretchen är i regel just åt det töjigaste hållet just där. jag gör det ibland beroende på tyg och hur stor axel det är.

• GOBLIgobli
    Cirrus skrev 2008-08-12 11:44:21 följande:
    Dagistider snart igen nu. Hur gör ni med märkning av era hemsydda kläder? Har ni även köpt namnband med barnens namn? Det finns ju inget att skriva på menar jag.Köpekläder märker jag med penna på tvättrådet, initialerna räcker hos oss.
    Jag har på vissa sytt ett litet bomullsband att skriva på.
  • GOBLIgobli

Happy Hippo skrev 2008-08-12 23:20:12 följande:

Ang namnmärkning av kläder så har jag nyss beställt sådana från www.namnband.se Jag valde band att stryka fast och med både förnamn o efternamn (vi har ett -son namn som är rätt vanligt)Jag har fått mail från minanamnband idag, så imorgon eller senast torsdag räknar jag med att det dyker in 100st nya band i min brevlåda. Eftersom Happy Hippo redan är reggat hos PRV har jag valt att byta sy-identitet, igen! Jag undrar om nån vet om man kan byta namn o adress till bloggen utan att starta en helt ny.
    Jo det går, jag har bytt. Sen hur man gjorde är en annan femma.
  • GOBLIgobli
    AMDA skrev 2008-08-17 18:19:02 följande:
    Andersson & Hjalmarsson men de måste man ju besöka då de inte har nån webbshop...jag har inte kommit in på fl på 2 dygn
    Det har funkat då och då men mest varit strul.
  • GOBLIgobli

O aimeN N skrev 2008-08-18 09:21:15 följande:

hahaha vill ni veta en ännu dummare sak.. Om jag öppnat illbehörs påsen innan munnen så hade jag sett att det ligger en adaptor för svenska uttag med
  • GOBLIgobli

Men då är det fler som har fjädersaxen från Fiskars, den har jag med och den är toppen! Sen har Furulunds ett litet set med stor och liten sax för billig peng och har dem till annan klippning, papper, resår, kardborre mm.
    Är numera MYCKET strikt med att inte klippa annat än tyg med Fiskarsen och övriga kompaniet här hemma får inte en TITTA på den.
    (...men jag ska bara klippa av hääär...) NEEEEJ!!

• GOBLIgobli
    PajaS skrev 2008-08-20 19:41:48 följande:
    Har ni tjejer beställt från gittes.se nån gång? Jag fick mitt paket idag och det var en riktig besvikelse Handlade för ca 900 (typ 10-12 olika tyger) men det var bara tre jag blev nöjd med. Riktigt dåig "billig-kvalla", dassiga färger och smutsiga (!) tyger. Men men. Det är ju riktigt billigt där så man kanske inte kan förvänta sig så mycket. Funderar iaf på att returnera det jag inte vill ha ist för att ha det i förrådet.
    Men usch så trist! Vilka tyger var du inte nöjd med?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle