-
Har de kommit?Cirrus skrev 2008-08-15 11:11:49 följande:Apropå elefanter, någon som vet om det kommer att finnas matchande grön interlock till de gröna elefanterna?
-
Hmm läste fel. Tyckte det var en efterlysning om någon visst var man kunde hitta matchande interlock till gröna elefanter. En liten nyanskillnad men ack så stor skillnad på innebörden
Jag vill inte missa de gröna elefanterna som ni kanske förstår
/Mimmi som hugger som en kobra! Trodde jag både hade missat S&S nya katalog och gröna elefanter -
Bävernylon är väl perfekt om än lite kraftigt och stelt. Själv hittade jag ett bra "vindtyg" på Jofotex som skulle stå emot väta enligt Jonny. Var tydligen liknande tyg som barnvagnstillverkare använde. Vet dock inte hur det blir efter tvätt.Pillan81 skrev 2008-08-15 12:06:09 följande:Tänkte sy överdragsbyxor till småttingarna, är ju stört omöjligt att hitta i storlek 74.Kan man anväda bävernylon då?? Vad kan man använda annars?Hur är S&S bävernylon?
Tycker som du att det är supersvårt att hitta bra utekläder i små storlekar. Trist när man har en "mini" hemma som har stlk 74 som snart skall börja hos dagmamma. Då krävs det ju bra kläder för dem när de är ute och leker. Dagmamman som lille G skall vara hos är dessutom "ur & skur" så de är MYCKET ute. Har dock inte hunnit med att tänka på det ännu. Efter den 30:e det med -
Smock: Snygg anorack! Tyckte om de härliga kragen/halsringningen som gick upp lite högre.
-
Cirrus skrev 2008-08-15 12:46:48 följande:Mimmi 71 skrev 2008-08-15 11:29:20 följande:En till?! Jag är planerandets och listskivandets gudinna (synd att man inte är riktigt lika handlingskraftig)
Det tror jag inte men jag måste ju planera lite
Nej, nu har lille G vaknat och vi skall ned till källaren och sy igen. Gabriel älskar att sova i sin säng och vi har tyvärr inte köpt någon babywatch därför blir det alltid sypaus när han sover. Hur bakvänt är inte detta? -
Jo pop har nog mindre storlekar. Provade en ursnygg jacka till Gabriel på rea i stlk 68. Men hur "billig" den än var så var den nog för liten. Jag försökte att övertyga mig själv genom att dra och ordna men det gick inte
-
Vi har ju diskutterat etiketter här i tråden tidigare. Fick hem ett reklam från Bokia, där de hade ett intressant erbjudande på en etikettskrivare från Brother för 399,20 exkl moms.
www.brother.se/g3.cfm/s_page/64510/s_level/23730/s_product/QL500AZW1 -
Visst syr man betydligt mer när man inte kan fuska framför datorn
Men ma får ju iallafall abstiens av att ite komma in. Idag har jag själv maratonsytt sedan kl 8 i morse med en del ätpauser. Har i stort sett fått klart 24 av 32 tröjor med undantag för några fållar som skall nålas först. Egentligen hade jag önskat att ha alla tröjor klara nu, men ibland kommer annat ivägen.
-
När jag kantar med muddremsor så syr jag ALLTID ihop remsan innan jag syr på den, förutom ärmen då som sys på innan jag syr ihop ärmen pga att det blir trångt. Vanliga kantband brukar jag vika dubbelt sista biten och sedan sy en stickning på tvären i slutet på remsan (oj svårt att förklara
)
-
Jag har sagt det förr AMDA - du är previligierad!