Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Elyelle skrev 2008-09-03 07:50:58 följande:
     Tygtiger gav dig redan ett par forslag pa hur man gor det med en rak remsa (aven om jag inte forstar hur 2:a varianten kommer fungera i hornen utan att tyget drar  ). Det blir nog svart att gora kanten med enkelt tyg - om jag forstar fragan ratt. En variant pa sadan krage kan man gora med att man ritar en monsterdel for kragen, istallet for att sy den av en rak remsa. Men aven da far man gora 2st, som man vandsyr i kanten mot halsen och syr sedan pa trojan. Denna metod fungerar nog battre pa vavda tyger an trika.
    Jag har testat att vändsy en infodring och sticka ned kanten i trikå-tröjor och jag tyckte det fungerade alldeles utmärkt. I och för sig så använde jag mig av detta till ett sprund men det fungerar väl på en halsringning också. Om man vill ha halsöppningen stretchig så måste man dock tänka på att sy med någon söm som är stretchig.

sytokig.forum24.se/sytokig-about108.html
  • Mimmi 71

Jag har ju sytt en hel del muddbyxor nu till min markadskollektion. Mina är lite lagom pösig med bred mudd i både midja och benslut. På en meter fick jag ut fyra par byxor, 1 par 63/68, 1 par 74/80, 1 par 86/94 och 1 par 98/104, och då tänkte jag ändå på att lägga luggen åt rätt håll.

• Mimmi 71

Sandra G: Ja du borde få ut 2 par 104 på en meter tyg.

Sarahl: Jag syr mina muddbyxor utan sidosöm, iallafall upp till stlk 98/104

• Mimmi 71
    LumLumLum skrev 2008-09-04 09:09:22 följande:
    Sitter här och bläddrar i nya Stoff och Stil.
    Åh, skall springa till brevlådan och kolla jag med. Posten är inte så snabba här så brevlådan är nog helt tom, men då får jag väl springa fler gånger dit ut

Är i stort behov av mudd i e mängde färger men vill inte beställa förrä jag har skummat över katalogen några gåger.
  • Mimmi 71

Jag har sprungit ut och innan till postlådan och till slut kom posten och där låg S&S katalogen - vilken lycka Har hunnit bläddra några varv i den och det fanns ju en del smått och gott, en del nyheter och en del gamla guldkorn. Nu blir det en beställnig för att fylla upp muddförrådet och det får nog följa med lite annat också skulle jag tro, hundarna och kraftig poplin är redan ifyllt.

En kopp kaffe och ytterligare en omgång i katalogen lät inte så dumt.

Förresten jag fick tre kataloger, känns inte helt rätt i tiden med miljötänkandet. Jag har beställt någon gång på nätet utan att vara inloggad på mig själv, kan det bero på detta tro? Skall iallafall ringa och säga till dem för det är ju onödigt med så många utskick.

• Mimmi 71

Blev lite besviken på S&S katalog med hemtextil. Hade hoppats på lite roliga tyger som vi kan använda när vi skall inreda lille G´s rum i höst. Men där hittade jag ingenting alls. Har bokat in en shoppingtur i Skövde i början av oktober så då får det istället bli en tur till en av mina favoritaffärer Hem och Hobby. Vill ha ljusblått, marint, vitt och rött i rummet.

• Mimmi 71

Det var någon som hade ett äkta 70-talsplagg i gröna elefanter i bloggen, men jag kommer inte ihåg vem. Tror att bilden stämmer rätt så bra in med vad nytrycket kommer att bli också. Gräsgrönt kanske kunde vara en benämning (svårt att beskriva färg).

• Mimmi 71

S&S gula mudd skulle jag kalla gröngul. Den är riktigt ärtig gul som går åt det gröna hållet. Håller alltså med Pillan att den inte alls passar till de gula elefanterna. Hilco har en gul mudd som fungerar tycker jag.

Lum: Ja där var bilden. Tror att nytrycket skall vara något liknande, men det är ju alltid svårt att få en rätt uppfattning av en färg genom datorn, inscanning men även bildskärmen kan ju ge en skev återgivning. Men en liten "hum" om färgen kan man ju iallafall få.

• Mimmi 71

Men.... Hittade ju inga gröna elefanter i din blogg!

Nu skall jag krypa ned och bläddra i S&S-katalogen för femtioelfte gången idag. Skall försöka att minska min beställning för den blir dyr. Men det är inte så lätt när man är i stort behov av muddar i blandade färger. Beställer endast de färger jag använder mest, men det blir ändå 10 färger mudd. Lite av de nya fräscha tygerna vill jag ju ha också. Hmmmm, plånboken blir tom som vanligt

• Mimmi 71
    Caeruleus skrev 2008-09-04 21:28:09 följande:
    Nyfiken på vad du skall köpa Mimmi71, förutom 10 färger mudd
    Oj, oj, oj! Det här står på min lista innan jag börjat sålla

s13 jersey med döskallar
    s17 hundtyget (båda färgerna)
    s17 lime/petrol randig jersy
    s18 grålila kraftig borstad poplin
    s18 djupblå rutig bomull
    s23 djupblå tryckt babymanchester
    s38 turkos multitryckt bomull (tunika till mig själv)
    s10 djupblå blommig poplin (kjol till mig själv)
    s76 vit bomullsvoile (odd molly-blus till mig själv)
    s67 cerice velour(muddbyxa till mig själv)

Sedan tillkommer lite tillbehör såsom rundsticka, dragkedjor och kantslå

Hmm, det går på alldeles för mycket och jag har svårt för att sålla - vill ju ha alltihop. Tygoholic som man är så kan man kan ju alltid trösta sig med att klädkontot inte blir så dyrt

Pratade med min söta pappa igår och han berättade att han hade en etikettskrivare till mig liggandes på hans kontor . Nu skall jag bara hålla utkik på erbjudande om visitkort på VistaPrint så är prismärkningen av kläder bra rationaliserad. Skönt, för det tar längre tid än man tror med sådana småsaker.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle