Sytråden spinner vidare - Grön rulle
sytokig.forum24.se/sytokig-about108.html
Jag har ju sytt en hel del muddbyxor nu till min markadskollektion. Mina är lite lagom pösig med bred mudd i både midja och benslut. På en meter fick jag ut fyra par byxor, 1 par 63/68, 1 par 74/80, 1 par 86/94 och 1 par 98/104, och då tänkte jag ändå på att lägga luggen åt rätt håll.
Sandra G: Ja du borde få ut 2 par 104 på en meter tyg.
Sarahl: Jag syr mina muddbyxor utan sidosöm, iallafall upp till stlk 98/104
Jag har sprungit ut och innan till postlådan och till slut kom posten och där låg S&S katalogen - vilken lycka Har hunnit bläddra några varv i den och det fanns ju en del smått och gott, en del nyheter och en del gamla guldkorn. Nu blir det en beställnig för att fylla upp muddförrådet och det får nog följa med lite annat också skulle jag tro, hundarna och kraftig poplin är redan ifyllt.
En kopp kaffe och ytterligare en omgång i katalogen lät inte så dumt.
Förresten jag fick tre kataloger, känns inte helt rätt i tiden med miljötänkandet. Jag har beställt någon gång på nätet utan att vara inloggad på mig själv, kan det bero på detta tro? Skall iallafall ringa och säga till dem för det är ju onödigt med så många utskick.
Blev lite besviken på S&S katalog med hemtextil. Hade hoppats på lite roliga tyger som vi kan använda när vi skall inreda lille G´s rum i höst. Men där hittade jag ingenting alls. Har bokat in en shoppingtur i Skövde i början av oktober så då får det istället bli en tur till en av mina favoritaffärer Hem och Hobby. Vill ha ljusblått, marint, vitt och rött i rummet.
Det var någon som hade ett äkta 70-talsplagg i gröna elefanter i bloggen, men jag kommer inte ihåg vem. Tror att bilden stämmer rätt så bra in med vad nytrycket kommer att bli också. Gräsgrönt kanske kunde vara en benämning (svårt att beskriva färg).
S&S gula mudd skulle jag kalla gröngul. Den är riktigt ärtig gul som går åt det gröna hållet. Håller alltså med Pillan att den inte alls passar till de gula elefanterna. Hilco har en gul mudd som fungerar tycker jag.
Lum: Ja där var bilden. Tror att nytrycket skall vara något liknande, men det är ju alltid svårt att få en rätt uppfattning av en färg genom datorn, inscanning men även bildskärmen kan ju ge en skev återgivning. Men en liten "hum" om färgen kan man ju iallafall få.
Men.... Hittade ju inga gröna elefanter i din blogg!
Nu skall jag krypa ned och bläddra i S&S-katalogen för femtioelfte gången idag. Skall försöka att minska min beställning för den blir dyr. Men det är inte så lätt när man är i stort behov av muddar i blandade färger. Beställer endast de färger jag använder mest, men det blir ändå 10 färger mudd. Lite av de nya fräscha tygerna vill jag ju ha också. Hmmmm, plånboken blir tom som vanligt