Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Har en IKEA som fungerat bra ett tag, men som nu har blivit slö. Lämnade den för slipning hos svärfar och det blev ju iallafall bättre. Skall nog köpa en ny vid nästa IKEA-besök. Men min absoluta favorit är Fiskars fjädersax som även jag har. Helt underbart bra.

Men man kan väl inte ha för mycket sömnadsrelaterade saker . Mao en billig IKEA-sax skall jag komplettera med.

• Mimmi 71

Angående prototyper Det är ju något man måste sy för att få till en bra modell och oftast blir ju prototypen någorlunda bra som bara kräver småändringar. Man kan ju inte bara kasta dessa prototyper utan det är ju en självklarhet att de används av barnen här hemma. Man måste ju dessutom ha någon som kan prova prototyperna så att man får dem "rätt". AMDA, bry dig inte om sådana kommentarer för de som uttrycker sig så vet nog inte vad de pratar om.

Gränsen går väl vid prototyper på klänningar de får Gabriel prova men inte använda.

• Mimmi 71
    Tokern skrev 2008-08-25 18:26:12 följande:
    sitter och försöker beställa det fantastiska elefanttyget på jofotex´s hemsida, men får bara felmedelande:"Det verkar som frågan inte är korrekt formulerad." De svara ej på telefonen, vad har jag gjort fel????
    Testa att maila direkt istället för att använda deras formulär. Tror du kan hitta mailadresserna på hemsidan om du letar lite. Formuläret har jag heller aldrig fått att fungera.
  • Mimmi 71

Åh Yrväder, nu blev jag avundsjuk.

Har ju också beställt namnband som också hade leverans 1 september. Min förhoppning var att leveransen skulle ske lite tidigare (det har de ju gjort de tidigare gångerna) för jag vill ju så HEMSKT gärna att de skall dyka upp innan helgen så jag kan märka alla mina 80 alster som skall följa med på marknad på lördag. Lite smått nervös börjar jag bli.

Hörni tjejer, ni kan väl hjälpa mig att hålla tummarna

• Mimmi 71

Klumpi: Lycka till! Hoppas att det tittar ut en liten snart.

• Mimmi 71
    Botilda skrev 2008-08-27 08:04:34 följande:
    Mimmi, håller tummarna hårt för dig i helgen (och för att namnlapparna ska hinna fram). Åttio plagg - jösses! Tyras, funderar på vad jag ska klä Sprallin i på lördag så att det kan vara din tur att känna igen mitt barn på kläderna Har du tänkt gå på loppisen?
    Tack för den tummen. Ännu har jag inte fått något mail att namn- och storlekslappar är på väg så dessa har jag lite gett upp hoppet om. Får väl gå iallafall, men lite trist är det.
  • Mimmi 71
    080827 skrev 2008-08-27 11:16:47 följande:
    Är det någon mer än jag som har blivit namnlös då?? Fick inte heta "Kaja design" längre... Nu har jag bett om att få heta "Kaja" bara. Men tills vidare så går jag under det kryptiska namnet 080827. Hepp!
    Men herrejösses! Nu går det väl nästan lite för långt?

Småkottarna: MG Tyger (länk i TS) har väl en del mönstrad trikå och randig finns bla på E-slöjd. Sedan finns det ju en hel massa om man blickar utomlands.
  • Mimmi 71

Alla i som hjälpte till att hålla tummarna för mina namnlappar kan släppa dem nu. Tyvärr har jag fortfarade inte fått något mail om att de är på väg så det blir till att sälja onamnade kläder på marknaden imorgon. Trist, trist, trist men det är ju ingen mer än jag som kommer sakna dem när de inte finns där. Däremot hade kläderna varit märkta så hade kanske kunder tyckt det var extra proffsigt. Hmmm, inget att gräma sig över. Hade ju även beställt storlekslappar, nu får kläderna bli märkta med storlek på en avklippbar papperslapp (prislapp) istället.

TF: Jag är med på en träff på Jofotex också Har planerat en tur när gröna elefanter kommer. Kan ju vara trevligt att träffas så jag känner igen dig. Får nog vinka på dig när vi möts på halva vägen vid jobbpendlingen, trot att mitt slutmål är din startpunkt

Mari78: Hinner du sitta här? Bilen är packad, nu skall jag bara mysa lite med lille G, sedan bär det av!!!

• Mimmi 71
    Kyssen skrev 2008-08-29 08:57:57 följande:
    någon som vill vara snäll och inboxa, eller skriva här om man nu får det, länken till det där stället där vi kan prata priser osv =).. har tappat bort min länk!!
    sytokig.forum24.se/
  • Mimmi 71
    sarahl skrev 2008-08-29 09:04:24 följande:
    JIPPI- är så lycklig.Har länge suktat efter tyger med john blund men de siger ofta ganska högt i pris. Så jag annonserade i lokaltidningen efter just john blund och dunderklumpen och andra 70 tals tyger med kläver bla. Igår ringde en dag och sa att hon hade, hon hade övertagit ett lager från en bekans som lagt ner sin tygaffär. Hon hade med john blund och nåt annat 70 talstyg, med nåt motiv som hon trodde var flodhästar. Någon som vet vad hon kan mena? Även massa andra 70 tals tyger hade hon. Priset 15-20 :- metern. Ibland har man tur...
    Kan bara säga grattis!!!!! (med pyttepytte avundjuka i rösten )
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle