Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Gekko skrev 2008-08-11 10:43:23 följande:
    Jag fick hem skärmatta och rullkniv från SoS förra veckan, otroligt fiffigt! *hjärta* (vet inte hur man gör det, arg gubbe passar inte riktigt här )
    Hmm, den här sidan är totalt livsfarlig för plånboken. Nu har jag skrivit upp skärmatta (har en men e pytteliten), rullkniv och linjal (har en men efter en omgång med aceton för att få bort OH-pennans märke finns det inga mått kvar ) på min lista över vad som skall följa med på nästa beställning hos S&S. Det står redan blå, svart och vit mudd på den så det är kanske dags att skicka iväg den snart skall dock försöka hejda mig till den nya katalogen kommer.

Kan inte ni alla hjälpa mig att hålla tummarna dessutom. Fick min faktura från namnbanden idag och leveransdatum var 080901 , men jag måste/vill ha dem innan marknaden den 30:e aug. Shit, shit, shit varför kan man inte göra sådant här i tid .

Mina gamla lappar räcker inte och vad skall jag använda istället om de nya inte hinner komma. Förslag någon? Känner att jag behöver ha en reservplan.
  • Mimmi 71

Hmmm, får väl försöka att använda min maskin till att brodera namnet på vanligt bomullsband. Detta duger väl för att användas på insidan av plaggen åtminstone?

• Mimmi 71
    AMDA skrev 2008-08-11 16:58:23 följande:
    Mimmi 71 skrev 2008-08-11 16:52:15 följande:
    Har du inte fått den nya katalogen än?? Den fick jag för 2 veckor sen både vanlig och hemtextil katalogen.Vet att nån köpte transfer papper till skrivaren sen strök de på detta på vanligt bomulls band som de sydde på sina saker det ska tydligen funka bra.
    Nej, vad säger du? Har du fått katalog? Konstigt! Skall kolla upp detta!

Dessa lappar har jag också läst om, tack för tipset. Tranferpapper har jag ju här hemma, så jag skall testa detta. Vill ju inte stå dage innan marknad och inte veta vad jag skall hitta på.
  • Mimmi 71

Kollade på S&S´s hemsida och där står inget om någon ny katalog. Vad har du för förmåner?

• Mimmi 71

AMDA: När jag ändå har dig på tråden (orkar inte leta) - vilka tider hade A & H i Ulricehamn? Skall dit i början på nästa vecka (tisdag får det väl bli då )men mellan vilka tider? Har de enbart velour till försäljning eller finns det annan trikå också?

• Mimmi 71
    Dora skrev 2008-08-11 17:06:54 följande:
    Om man ska skicka en haklapp eller ett förkläde i vaxduk med posten, hur skulle ni paketera dem då?
    En vadderad provpåse tror jag skulle gå bra, eller ett vanligt kuvert där man lägger produkten mellan lite pappkartong. Man vill ju inte det skall bli för mycket veck. Hmmm men å andra sidan blir det ju veck för man måste nog vika förklädet Kankse kan man rulla upp det på en rulle istället för att undvika vecka. Man kan ju ha en rätt stor rulle innan det kommer upp i skrymmande storlek.

På vilket sätt tycker du det är ett problem?
  • Mimmi 71
    Tygtiiger skrev 2008-08-11 20:26:25 följande:
    Någon som har bra tips på hur man trycker på tyg med tygfärg och klichéer/stämplar?
    Thea och Yrväder är två "klippor" på det här med tryck. Spana runt på deras bloggar. Thea har även en helt fantastisk tutorial. De kanske även kan svara på dina frågor härinne. Själv har jag endast kommit så långt så jag har alla saker hemma till detta (inte screentryck dock) . Nu väntar jag bara på lite mer tid och lite action/ork.
  • Mimmi 71

Jag köper en del kläder till G också, men har upptäckt att man blir mer och mer kräsen när man skall köpa barnkläder. Antingen är det den himla tristessen med färger till pojkar - jag vill ju ha mer färg, eller också är det en halsmudd eller något som är så himla dåligt sydd Dessutom är ju passformen under all kritik efter en tvätt om man köper billigare kläder av de större kedjorna.

• Mimmi 71

Det är sällan jag för över mönster på tyg, jag klipper direkt. Är det någon liten markering jag vill ha så använder jag textilpennan som försvinner av sig själv efter ett tag.

• Mimmi 71
    PajaS skrev 2008-08-12 10:56:08 följande:
    Dora: Tack så mycket för din info härom dagen! Varför finns det inte dörrknackare som säljer symaskiner ist för dammsugare!!! Hmmm...en dag kanske det blir en cover för mig oxå!Hörrni, vad skulle ni göra av detta?www.familjeliv.se/hem/pajas/gallery/phpexz0yg...Min sambo vill helst köra det på tippen men det tycker jag är ohult. Har flera meter av det, är min mormors gamla gardiner i ganska kraftig väv.
    fleecefodrad ytterjacka skulle ju vara fin. Dock får det väl bli en "finjacka" med den ljusa bottenfärgen
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle