Inlägg från: Mimmi 71 |Visa alla inlägg
  • Mimmi 71

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Morvern: Det var ingen bra information för mig som har rätt så skralt i plånbodken, men något sådant kan man ju inte missa iallafall

• Mimmi 71

Tyras föräldrar skrev 2008-06-22 17:54:29 följande:

80 här Hoppas ni haft en bra midsommar!
    Vår midsommar har varit fantastisk, även om det som vanligt kunde ha varit bättre väder. Midsommarafton bjöd iallafall på uppehåll både vid dansen och maten som dukades upp ute. Härligt!

Men nu är iallafall min abstinens stor och imorgon (det skall ju desstutom regna) så blir det symaskin hela dagen Lite dator blir det nog också för jag har bara hunnit med att gå igenom sytråden men inte GoogleReader som nu har ökat till 170 Skall iallafall tjuvkika på lite av mina favoritbloggar innan fotbollen börjar.

Lycka till, Pejgan!
  • Mimmi 71

Jag har också spanat in "bobbins" på ebay. Har insett att det är ju inte bara den dyre nye maskinen som kostar För man nöjer ju sig inte med de fem undertrådsrullarna som följde med när man är van vid ca 50 st som jag hade till min gamle maskin. Jag är dock alldeles för feg för att beställa från ebay, så jag får hålla till godo med 5 till nästa syfestival kan jag tro.

• Mimmi 71

På syfestivalen tror jag de kostade 8 kr/st. Köpte 10 st till min gamla i våras och jag får ge mig till tåls till i okober och köpa ett 20-tal då till min nye Pfaff. Om det krisar får jag kanske köpa några i vanlig sybehörsaffär innan.

• Mimmi 71

Yrväder: 6 kr för Pfaff undertrådsspolar är ju helt OK. Skall nog kolla läget där jag köpte min maskin, för att klara sig med 5 spolar är inget vidare

• Mimmi 71

Lum: Vad bra att du sa detta för jag hade siktat in mig på 3-4 oktober. Det verkar som de har bytt datum. Trist förståss för jag hade tänkt att fira min födelsedag där och inte ha alls dåligt samvete för att köpa alldeles för mycket tyg och sybehör

• Mimmi 71

Hallo ni som undrar över mått och storlekar! På sytokig finns det en diskussion om just detta men en bra mått-tabell. Ni kanske hitter "era" efterfrågade mått där.

sytokig.forum24.se/sytokig-forum-4.html

Gekko: Oavsett om man är erfaren eller inte så är det toppen med tut:ar. Du är snäll du som lägger ned tid på sådant för att hjälpa Trevligt att se om man syr på samma vis eller inte dessutom. Själv följer jag din tut när jag syr.

Är också toppensugen på färgade ugglor, men ka inte bestämma mig vilken färg. Dessutom känner jag mig inte "färdig" med de vita än. Finns ju så många fina kombinationer kvar som jag inte testat

• Mimmi 71

Pejgan: Välkommen hem vill jag önska också. Hoppas att allt gick bra. Kul att se dig så snart iallafall.

Yrväder: Låter toppen med höj och sänktbart bord. Det är väl drämme, för även känner av nacken när man sitter längre perioder. När du nämner trycksaker, Yrväder. Du som är expert vad skiljer det större gentemot det mindre paketet på trycksaker (där du beställde ditt ifrån). Som jag sagt tidigare så kan jag inte så mycket, men är sugen på "trycksaker" när ekonomin (=slut på föräldraledigheten) blir bättre. Verkar som en bra/kul grej vid serietillverkning . Vanlig applikation tar för lång tid när man säljer saker tycker jag.

• Mimmi 71

Yrväder har också sömmarna utåt på en del tröjor som hon sedan stickat, vet jag.

TF: Så bra du har det som får länka

• Mimmi 71

TF: Gör du det varje dag? Tillfälligt?

Imorgon bär det av in till stan för mig också. Jobbar ju en dag i veckan nu och det känns lika jobbigt varje gång när dagen närmar sig, men är lika kul när man väl kommer dit. Skönt med lite vuxenumgänge ibland, förutom er här på nätet förståss

Idag har det blivit en omlottbody och en vagnväska hopknåpat. Sambon har börjat semester och bonus-tösen har varit hemma så jag har fått suttit en del i fred. Nu skall tryckknappar på plats, så mina ugglor rockas imorgon kväll (om jag hinner). Skall försöka få klart två dagiskassar och en klänning till torsdagens mammafika dessutom.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle