Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

lilllinda skrev 2008-08-24 15:58:38 följande:
    Har köpt flera fina velourtyger från tygpyssling o tänkte tvätta dem innan jag syr i dem, hur brukar ni andra göra tumlar ni dem? Billig velour fr tex sos brukar jag tumla för jag tycker den blir finast då men velouren fr tygpyssling är ju lite dyrare så jag vill inte förstöra den...
    [/citat]

Jag tumlar all velour för hur dyr den än är tycker jag den blir mysigast och som fräschast efter en omgång i tumlaren efter tvätt. Men det är sällan jag tumlar vevlour helt snustorr utan oftast så den är lite fuktig fortfarande och så får den hängtorka resten.
    lilllinda skrev 2008-08-24 16:18:27 följande:
    [citat]
    Ni som syr mycket o säljer, har ni registrerat ert märke någonstans isåfall var?
    Tja jag syr ju mycket och säljer lite mindre än så länge. Smartast är att registrera hos PRV och det är jag i gull gång med att göra - men svar från dem har jag väl inte förrän ome tt par månader - det är grymt lång handläggningstid.
  • Mari78 m pojktriss
    Småkottarna skrev 2008-08-27 09:29:59 följande:
    Puffar för min fråga om någon vet någon sida med lite rolig mönstrad trikå? Både ugglorna och elefanterna är helslut på jofotex och jag hann ju såklart inte komma på att jag ville ha innan såklart.
    Men båda kommer in igen i mitten av september så där är inte loppet kört!
  • Mari78 m pojktriss
    Cirrus skrev 2008-08-27 20:18:44 följande:
    Vilket utav dem kommer att kosta 169 kr, för till mig skrev han att det blir både landskaps-trikå och en vävd variant.
    Trikån 169 & vävt 129 kr/m.

Usch tycker det börjar kännas motigt att vara här inne nu när man knappt vet vad man vågar yppa.
  • Mari78 m pojktriss
    Dora skrev 2008-08-27 22:06:36 följande:
    vad har johnny på jofotex för mailadress?När man tittar på jofotex hemsida står det johnny@jofotex.se, men när man sen klickar där för att få upp ett nytt mail så står det johhny med två H istället i adressfältet. *förvirrad*
    Det första är rätt, ett h och två nn
  • Mari78 m pojktriss
    TeDrickaren skrev 2008-08-27 19:02:48 följande:
    Hur många är det som har varumärks skyddats sitt namn?
    Inte ännu, men jag är på g. Skickade in papprena (elektronisk ansökan då) i början av maj - men handläggningstiden är ju så hiskeligt lång. De har inte ens börja handlägga mitt ärende ännu (även om jag fått kvitto på att den kommit in) eftersom de bara har påbörjat inkomna e-ansökningar från v 18 i år. Så det kanske är färdigt för besked lagom till jul
  • Mari78 m pojktriss
    Dora skrev 2008-08-28 19:50:52 följande:
    Hörde av Bibbi att det kommer ett gäng syfolk dit på söndag. Någon som känner igen sig och som ska dit?
    vinkevink...har skrivit om det på onämnbart ställe. Fast jag är fortfarande anonym om vilka mina gäster är...
  • Mari78 m pojktriss

ehmmm, vad konstigt att den ser konstig ut. Hos mig ser allt ut att vara i sin ordning.
    sarahl: träffen är ett resultat av Jofotexbesöket som var i april i år och vi har sedan spunnit vidare på en idé. Kanske blir det igen - kanske inte. Det är ingenting som vi har pratat om här inne i tråden någonsin förrän nu då!

• Mari78 m pojktriss

Då är det bara så hos vissa då, undrar varför? Nåja, det rättar förhoppningsvis till sig, men jag kanske skall maila till supporten om det.

• Mari78 m pojktriss

Tyras föräldrar skrev 2008-08-29 01:44:59 följande:

jag som bor norr om jofotex och har mina föräldrar söder om borde skämmas som (ännu) inte varit där någon fredageftermiddag under hösten kommer jag åka via Katrineholm och till symeckat.
    Hojta till innan så kan du säkert få lite sällskap...om du vill
  • Mari78 m pojktriss

Gaaahhh vad det skrivs. Nyss börjat jobba igen och igår var jag som en urvriden disktrasa. Hur skall jag hinna med allt jag vill? Nåväl, föräldraledig nästa vecka igen får ta igen det då. Har ju massor på "att-göra-listan" viktigast så klart mina beställningar. Nej, nu skall jag gå till postlådan och se om jag också fått någon katalog från S&S.

• Mari78 m pojktriss

Oh jag blev inte överväldigad utav något ur Stoff & Stil. Hittade lite randigt jag vill ha, men det är nog allt. Hundarna gav inget habegär

• Mari78 m pojktriss
    Pochahontas skrev 2008-09-05 16:24:58 följande:
    Äntligen fick jag katalogen... Fast jag blev besviken. Hoppades på knallorange velour. Jag behöver det... NeaNobelle är alldeles för dyr för mej. Nån som sett nånstans till lite bättre pris?
    Ring Jofotex - de har exakt samma färgnyans på sin oranga velour som Hilco/Nea Nobelle har. Upplever ingen skillnad kvalitetsmässigt heller och de tar 129 kr/m. I alla fall lite billigare.
  • Mari78 m pojktriss

Jisses vad ni skriver. På ca 12 timmar har det hunnit bli typ 10 sidor att läsa igen Nä nu är jag så trött så ögonen går runt i skallen tror jag. Inget sytt idag heller, men jag ligger efter med bloggandet så ett inlägg har det blitt i alla fall.

• Mari78 m pojktriss

Någon som har tips på några SMALA jeans/byxor från Ottobre!. Senaste paren jag sydde till äldsta killen som också är familjens smalaste blev ju trots att jag tog 92 på bredden i stället för 116 aldeles för breda. Dessutom hade det räckte med bara 110 på längden.

• Mari78 m pojktriss
    AMDA skrev 2008-09-10 09:42:51 följande:
    Har rockat lite om ajabaja Vill påminna om velour beställningar från Andersson o Hjalmarsson med
    Har mailat dig
  • Mari78 m pojktriss

Mimmi: jodå jag har visst velour...men idag insåg jag att den bruna behöver fyllas på. Får se om jag bestämmer mig för A&H velour eller Jofotex.

Pratade med Johnny på telefon idag och man skall nog inte räkna med att elefanter o ugglor tyker upp förrän under nästa vecka. De skulle höra av sig till mig när tygerna är hemma eftersom jag skall dit och hämta 40 meter ungefär (inte bara till mig själv, jag lovar jag är ombud också *skratt*)

• Mari78 m pojktriss

Pst...mimmi...jag tror inspirationen börjar komma så smått. Tror det var stress som gjorde mig totalt inaktiv. Har faktiskt lyckats med att klippa ut två födelsedagsplagg och 6 beställningsplagg. Sköööönt!

• Mari78 m pojktriss

lilla sol skrev 2008-09-10 20:17:44 följande:

Mari78 m pojktriss skrev 2008-09-10 18:55:46 följande:
    Ni som har erfarenhet av både A&Hs velour och Jofotexs (den dyrare), skiljer de sig åt i tygkvalitet tycker ni?
    Jag tycker båda håller mycket hög kvalitet och är likvärdiga eller till och med mysigare än Hilco. Gäller nog framför allt A&H som har så himla mjuka och fylliga velourtyger. Jofotex dyrare och Hilcos kan man oftast inte vare sig se elelr känna ngn skillnad på (har haft hemma båda i lika färger vid ett flertal tillfällen).
  • Mari78 m pojktriss
    Dora skrev 2008-09-11 19:36:35 följande:
    Är S&S manchester stretchig eller stum?
    stum

Angående namnlappar syr jag hela vägen runt. och tycker inte det maskar sig så det stör. Inte om jag jämför med butikssydda plagg
  • Mari78 m pojktriss
    Dora skrev 2008-09-11 20:46:06 följande:
    Plagget är nytvättat och vått. Vet inte om det är därför det blev så ojämt.Det är första gången jag syr runt hela. Brukar alltid fästa namnbandet i nacken eller linningen och då bara på kortsidorna. Då blir det inte så där fult. Men jag vet att de flesta här syr fast namnlappen utanpå plagget, det är därför jag undrar om det bara är jag som råkar ut för detta fenomen. Det ser ju mer proffsigt ut med en synlig namnlapp men inte när den ser ut som min...
    Såg ju inte alltför kul ut det där. Sådär ser inte mina namnlappar ut efter tvätt eller annars heller. HAr tagit lite bilder och kan blogga dem imorgon så får du en jämförelse.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle