Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tjolanta 77 skrev 2008-07-05 11:38:54 följande:

Vad är interlock?Är det ett ett matchande tyg till foder, muddeller kantar ni med det?Jag kanske är ute ock cyklar helt???
    Interlock är trikå/jersey som ser likadan ut i stickningen på såväl utsida som insida. D v s den går att vända åt vilket håll som helst (ja om det inte är tryckt på det då .
    Precis som andra trikåer/jersey kan man använda det till det mesta inkl fodra eller kanta med också om man vill (men det beror i mitt tycke helt på hur tjock den är).
  • Mari78 m pojktriss

Mimmi 71 skrev 2008-07-05 12:54:54 följande:

Är en snabbsväng inne för att hämta kameran (håller på med storröj ute i trädgården) och kan inte låta bli att kolla av här inne när jag ändå går förbi datorn. Måste bara berömma Johnny på Jofotex för hans underbara bemötande. Mailade om elefanterna till honom och fick svar idag att han klipper till lite av var färg till mig, för avhämtning. Ekonomin är kärv, men även elefanterna (såsom ugglor och kaniner) är ju svårt att motstå. Här skall det sedan bli elefanttröjor med matchande velourbyxor som skall säljas på marknad. Visst suger det i magen att behöva skiljas från dem vid försäljning men man får väl krama dem riktigt hårt innan. Lille G skall naturligtvis också få lite snyggt av dem.Lallan och Mari: Grattis får man väl säga i förskott. Kommer garanterat inte komma ihåg det när det är dag, så det är bäst att säga det nu Skall själv iväg på 30-årsfest nästa helg (det är bra att umgås med yngre för då blir man väl automatiskt yngre själv?).
    Och jag har mailat jag med men ännu inte fått något svar (mailade i och för sig inte direkt till Johnny denna gången).
    Ha ha, nja, vi fyller inte förrän om 2½ månad ungefär - drömmer bara lite i förväg *skratt*.
  • Mari78 m pojktriss
    Mstery skrev 2008-07-07 13:58:07 följande:
    Nån som har beställt 6m av elefanttyget och hur mycket gick frakten på?
    Det får plats ca 4-5 meter trikå/jerseytyg av typen kaniner/ugglor/elefanter *skratt* på ett 2 kg brev (d v s 77 kr i porto) så jag kan tänka mig att om det skickas 6 meter i en försändelse så blir det 3 kg paket a 145 kr.
  • Mari78 m pojktriss

Man kan oftast räkna med att tyg (om det inte är lättare vävda bomullstyger, typ gardintyger) väger mellan 3-400 gram för en meter säger hon som skickar en hel del textilier mellan varven (både som kurir och när det själv tryter i kassan...som nu )

• Mari78 m pojktriss

Jag har också köpt elefanter *trallar glatt och ser allmänt fånig ut*. Tack vare att jag rensat ut bland mina tyger har jag kunnat köpa de där metrarna jag bara_måste_ha *skratt*. Vaddå tygoholic - jag, naeääää
    Och en trevlig pratstund med Johnny blev det!
    Trevlig kväll

• Mari78 m pojktriss
    Pillan81 skrev 2008-07-08 20:05:30 följande:
    Cirrus: Jag brukar vika den mot ärmen, tycker att det blir snyggt.
    Gör som dig, viker mot ärmen. Stickar man ner ärmen tycker jag det känns och ser naturligast ut av någon anledning.
  • Mari78 m pojktriss
    Botilda skrev 2008-07-08 20:17:57 följande:
    Mari, när var du där? Johnny var inte inne mitt på dagen i alla fall. Men elefanterna var Och så stötte vi ihop med Thea!
    Jag var inte på plats förrän strax efter 16. Och nu är det grymt hög tid att sussa *skratt*! Jo Johnny & c/o nämnde något om storshoppare från Stockholmstrakterna Men jag visste ju redan att du o Aje skulle åka. Dock ej Thea
  • Mari78 m pojktriss

Nu så har jag också fått rocka ugglor i form av elefanter Det gula elefanttyget är bara såååå härligt! Men nu med strålande solsken blir det ingenting sytt alls. Har saker tillklippa och ett par beställningar att fixa i ordning, men de får vackert vänta någon dag till. Inspirationen tryter och ändå har jag hundra idéer - hur kan det gå ihop sig?

• Mari78 m pojktriss
    lindalake skrev 2008-07-09 21:16:54 följande:
    Hur länge dröjer det innan man får en bekräftelse på sin beställning från Jofotex? brukar man få en?
    Var där igår och då hade de ännu inte hunnit läsa det mail jag skickade iväg i söndags tror jag det var. De jobbar för hötryck med alla beställningar, det rasar in mellan 10-20 nya mail per dag så man får nog ha lite tålamod innan man får svar. Men att de tar itu med samtliga de har fått är nog ett som är säkert i alla fall.
  • Mari78 m pojktriss
    zasata skrev 2008-07-09 22:12:05 följande:
    vad fint!! var kan man köpa det?
    Jofotex, Söderköping, de skickar tyger om man vet exakt vad det är man vill ha!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle