Inlägg från: Mari78 m pojktriss |Visa alla inlägg
  • Mari78 m pojktriss

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

zasata skrev 2008-07-10 07:20:16 följande:
    okej, kan man ringa eller har dom nån hemsida? vad ksotar det?
    Du hittar dem här:

www.jofotex.se

Där har du all kontaktinfo du kan tänkas behöva. De har dock ingen direkt internetförsäljning, men skickar som sagt om man vet exakt vad man vill ha!
  • Mari78 m pojktriss
    Aje08 skrev 2008-07-11 13:05:40 följande:
    Kyssen - tack, det ser ut att stämma om man tittar på hennes bild.Smock - Vad mycket fint du hunnit med! Är djungel och dalahäst tygerna nyproducerade eller loppisfynd? Jag kör med Blogspot men har inte använt så mycket finesser. Jag tycker det har varit ganska lätt att räkna ut hur det fungerar om man bara klickar runt på dom olika funktionerna och prövar sig fram.
    Färg 367 skall det vara till turkosa kaniner. Den andra är aldeles för blå och blir inte bra till! Har båda hemma
  • Mari78 m pojktriss

Har också rockat ugglor nu fast i form av en himla massa kaniner!

• Mari78 m pojktriss

Puh har klippt så saxen glöder under eftermiddagen. Ett barn som tagit långtupplur och ett som lekt i samma rum som mamma i godan ro och ett som varit tillsammans med pappa & fixat bil har gjort att jag fått ihop inte mindre än 15-talet tillklippta plagg. Tappade räkningen någonstans på vägen Det ligger ca 5 plagg på priolistan till imorgon kväll och tisdag kväll, sedan kan jag jobba i lugn takt
    Hoppas ni haft en trevlig helg!

• Mari78 m pojktriss
    Indratvillingmamma skrev 2008-07-14 10:26:44 följande:
    Jag hänger inte alls med här inne nu under sommaren. Hoppas på ett snabbt svar: kan man tvätta elefanter i 60 grader + torktumling? Mari78 var så snäll och skickade åt mig. Superfint tyg!
    Japp, glömde jag meddela det 60 graders tvätt går att blanda alla färger tillsammans i samma maskin då de ej fäller. Gärna lite mjukmedel och så torktumling på det då tirvs Johnnys tyger som bäst enligt honom själv
  • Mari78 m pojktriss

Instämmer i kören som lovprisar PFAFF. Både min vanliga o overlocken är PFAFF. Gillar dem skarpt, riktiga arbetshästar. Även om nu min "vanliga" strular en del nu och verkar behöva in en tur på service - igen. Det är förlagan till Mimmis 2034 och den har inte riktigt lika mycket sömmar, men fullt tillräckligt.

Rockade förresten ugglor sent igår kväll. Börjat beta av högen med tillklippta plagg nu

• Mari78 m pojktriss
    Pillan81 skrev 2008-07-15 10:09:24 följande:
    Kyssen: Vad köper du för tråd och nålar då? Så jag kan bunkra tills jag får maskinen (förhoppningsvis idag).Mari78: Vilka snygga kallingar Vart har du hittat mönstret till dem?
    Tack, mönstret är från ett äldre nummer av Allt om Handarbete men om jag inte minns fel fanns det med ett nu nyligen också. Om man söker i min blogg så kan det nog dyka upp info om det ibland mina första kalsonginlägg.
  • Mari78 m pojktriss

Näää, jag har nog missat skriva dit det. Men i nummer 6 Juni 2008 Allt om Handarbete finns det ett mönster som jag tror kan vara samma, dock bara i stl 1-4 år det jag har är stl 3-8 år (då det kompletterar mitt mönster liksom).

• Mari78 m pojktriss

Nu har jag rockat igen så härligt när man får en liten stund vid maskinen var och varannan kväll

yrväder skrev 2008-07-15 20:39:32 följande:
    Är det någon som vet om SoS har sytråd som matchar deras limegröna mudd samt deras turkosa mudd. Och numret på dom. Är ju så svårt att utgå från nätets bilder, beställde en grön därifrån och den är NEONgrön, vet inte vad jag ska använda den till
    Bibbi har en ny tråd som passar den limegröna S&S mudden relativt bra. DEt skär sig i alla fall inte och jag är nöjd med resultatet. Har ingen närbild just nu och orkar inte fixa ikväll men kanske imorgon. Men har använt det på mina nyrockade alster
  • Mari78 m pojktriss

TygTiger: Åhhh vad det lät härligt - lite lätt avis där Vill också ha en covermaskin och då gärna PFAFFs

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle