Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

mari
    det där tyget du hittade på tygvaruhuset i sickla? (när du var med stratus), har du kvar nåt av det som du vill avvara?
    ska se om jag hittar inlägget.

• yrväder
    Muppsan skrev 2008-07-06 13:26:11 följande:
    Måste få visa er vad jag fick i går.Det här nattlinnet köpte min mamma till mig någon gång i början av 1980-talet då jag var liten. Min kusin fick låna det då hon föddes drygt 13 år senare och nu är det åter i min ägo - och det ser nästan inte använt ut! Tyget är så otroligt sött, jag blev förälskad med ens... Och det blev sonen på 2.5 år också!  Han svängde runt här hemma i går kväll, iklädd nattlinne och tyckte att han blev så fin i det (och mamma var inte sen att hålla med! )Önskar att man fick tag i några meter av tyget, för med ens jag såg det satte fantasin i gång! Det finns en närbild av tyget i mitt krypin också! Små söta röda troll!
    vad mycket fina tyger ni visar, får ju ångest över alla tryckideer jag sparat på mig , men jag håller med, det var jättesött, jag lägger det i min tryckinspirationsmapp för framtida bruk
  • yrväder
    Muppsan skrev 2008-07-06 14:26:04 följande:
    Låter ju jättebra! Jag är först i kön att köpa om det blir nytryck!
  • yrväder
    Mamsen68 skrev 2008-07-06 15:48:58 följande:
    jag kollade lite i en sybok där står det ca 17cm på benmudd till st 62
    det lät mycket
  • yrväder

jag gjorde den 12 cm i storlek 74/80, förvisso var den bara 3 cm hög när den var ditsydd

• yrväder

om man skriver klart oxå, den blev nästan lite stor den oxå, precis på gränsen att halka under foten.

• yrväder
    pmariettee skrev 2008-07-06 20:02:16 följande:
    Letar med ljus och lykta efter mönstrad velour, nån som kan tipsa om vart jag kan hitta det??
    eurokangas (finland) har haft med stjärnor på, men det är det enda jag sett, förutom kalikås med prickar.
  • yrväder
    Indratvillingmamma skrev 2008-07-06 22:25:05 följande:
    Har varit borta från omvärlden ett tag, och är så ett tag till. Ser dock att det finns elefanttyg till försäljning nu. Om någon har möjlighet att köpa elefanter till mig och posta, så inboxa mig gärna!
    jofotex skickar ju själva om man vet vad man vill ha. och mer specifikt än att säga elefanttyg blir det nog inte
  • yrväder
    Indratvillingmamma skrev 2008-07-07 00:10:45 följande:
    Ja men dom tog ju hutlöst mycket i frakt för ugglorna + att de sände fel randigt tyg. :-/
    dom har korrigerat frakten denna gång. vi betalade samma frakt nu för nästan dubbelt så mycket tyg som förra gången.
  • yrväder

aje
    vad tycker du om coverpron? har du haft en massa strul med hoppstygn och grejer? hade tänkt önska mig en coverlock i present (i november, man måste planera i god tid ) och velar på vilken...

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle