Sytråden spinner vidare - Grön rulle
jag är lite kluven angående märken, jag är relativt nöjd med min pfaff (vanlig maskin), den är stark och syr lätt genom flera lager tyg. (8 lager jeans) dessutom är gubben som har affärn en riktigt pärla, kan allt och lagar allt själv. MEN den är tyvärr jättekänslig för trådmärken, den gör lätt hoppstygn med bibbis tråd och nålar och helst ska man ha märkesnålar och gutermantråd för att resultatet ska bli bäst.
Min overlock är en bernina och den är förvisso inte bäst på många lager tyg(4 lager jeans och 6 lager trikå), kan bli lite hoppstygn på vänster nåltråd då, men å andra sidan har jag inte provat fippla så mycket med inställningarna heller så det kan vara det som är felet. Dock är den guld annars, den är lätt att trä, det är superenkelt att ställa om till rullfåll, den är inte ett dugg känslig för trådar, jag kan köra med bibbis utan problem, och det är vanliga nålar i den, och den är inte känslig för nålmärke heller och jag upplever att jag kan använda samma nål rätt länge, det är snarare så att det blir hål i tyget innan det blir hoppstygn, tvärtemot pfaffen då.
Sen är det ju så att kvinnan som säljer bernina i grannstaden (där jag köpte min) är superkunnig och väldigt trevlig.
Som tur är så finns det ingen cover hos pfaff som jag vill ha (utom theas då) så valet blir nog enkelt, frågan är bara om jag får bita ihop gällande kombivalet eller allt strul med Coverpron....