Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Aje08 skrev 2008-07-07 13:26:31 följande:
    Och, om Sewing Machines Direct kan jag säga att jag tyckte Russell var fantastiskt bra att ha och göra med. Jag köpte min Cover Pro genom dom och han gav mig lite extra rabatt (10% på hela belopped) eftersom jag köpte bankantare, en pressarfot och två väskor samtidigt. Frakten till Sverige vet jag inte något om eftersom jag plockade upp maskinen i London men det har väl gått bra för alla som beställt hit tror jag.
    35 pund går frakten för en maskin på iaf. mejlade och frågade vad dom tog för en babylock, och så skrev russell vad frakten var på den.
  • yrväder
    Mstery skrev 2008-07-07 13:58:07 följande:
    Nån som har beställt 6m av elefanttyget och hur mycket gick frakten på?
    får mitt imorgon troligen så då kan jag berätta
  • yrväder
    Aje08 skrev 2008-07-07 13:30:06 följande:
    Jag premiärsydde faktitskt först förra veckan (jag fållade, gjorde halsringning och stickningar på två raglan tröjor) eftersom det tagit tid att komma iordning efter flytten men det gick fint. Inga hoppstygn en över sidsömmarna men jag har mycket att lära... Och jag har inte provat bandkantaren än...
    det låter ju bra, inga problem med stickningarna heller? har fått för mig att det är sånt som strulat mest.

jag velar nå så in i norden, babylocken som är motsvarande, kostar 8000 från england och 10000 i sverige, och den har fått jättebra resensioner, men den känns väldigt dyr jag vill hellre ha en janome egentligen, men alla verkar ha så mycket strul med den.
  • yrväder
    Mstery skrev 2008-07-07 13:58:07 följande:
    Nån som har beställt 6m av elefanttyget och hur mycket gick frakten på?
    fick det idag iaf, han hade skickat det som två st skrymmande brev, 110 kr
  • yrväder

det är inte lätt.
    vi skulle åka förbi återförsäljaren till janome för att se vad dom tog för coverpron. Naturligtvis hade dom 25% på demoexet (ord 6000) tills den blev såld. Skit att jag inte har några pengar just nu , hade eg tänkt önska mig den i 25-årspresent (november) men då blir det nog att beställa från england eller lägga till lite pengar själv, för jag får nog inte hela om den köps i sverige.

Det är både och, å ena sidan så är det ett demoex, men det är samma garantier, från england blir ju garantin så tjorvigt om det måste utnyttjas.

Varför var jag in öht?

• yrväder
    GOBLIgobli skrev 2008-07-07 17:58:37 följande:
    Ja sånt där är bara FÖR typiskt eller hur!!
    Ja det är ju det. och till saken hör oxå att hon velade lite på huruvida dom skulle ta in ett till demoex av just den maskinen och även om jag provkörde lite nu, skulle jag vilja provköra lite med tyger hemifrån, dom hade bara bomullstyger (säljer mest gardiner) så jag skulle vilja testa lite med trikå...
    får se om jag har mod nog att åka in imorgon och provköra lite till med egna tyger.
  • yrväder
    GOBLIgobli skrev 2008-07-07 18:19:20 följande:
    Klart du har mod! Babylocken förresten, är det den rena coverlocken du kollat på eller finns det flera olika. Vet att det finns en sån där jag köpte min senaste maskin och den skulle hon ha 10 papp för.Lite sugen är man...
    som sålde babylocken oxå, men hade ingen inne för dom sålde så få, 12000 pratade hon om, men hon verkade inte ha nån koll alls å andra sidan, hon var tvungen slå upp priset på coverpron. enligt theas blogginlägg så är det janomes coverpro (6000), babylocks coverstitch (10-12000) brothers (ca 6000) och berninas (8000) som är rena coverlocks, dock har berninan bara kedjesöm, och den breda tvillingsömmen (5mm) och ingen trippel eller smal tvilling. Dom andra tre har alla fyra sömmar. Babylocken har ju dock lufttryckstrådträdning.
  • yrväder

dom sålde, ska det stå

Jag velar mellan babylocken och coverpron, men det blir nog en coverpro, tycker den andra är så dyr

• yrväder
    GOBLIgobli skrev 2008-07-07 18:31:54 följande:
    Jo den är ju det...
    jag mejlade dock russell på sewingmachines om den, för den fanns inte på hemsidan. 8300 ink frakt skulle dom ha för den, dom kunde ta hem den. Men då blev det ju helt plötsligt inte alls samma procentsats som på coverpron, den är ju nästan hälften så billig som jämfört med i sverige.
  • yrväder

nu har sambon lugnat ner mig lite , han har fått mig att inse att om jag beställer den från england, så får jag med både fållguiden och kantbandspressarfoten och priset hamnar ändå under vad demoexet kostar just nu 4500 vs 4482. Detta inklusive frakt. Och då får jag dessutom en ny maskin, även om det iof kan bli tjall med garantin. Köper jag den med rabatt i sverige med tillbehör går den på 6200 och utan rabatt 7685. Han menar på att för den prisskillnaden kan jag laga den rätt rejält här i sverige. och det är väl sant, och sen är det ju det faktum att jag inte har några pengar just nu, köper jag den från england kan jag önska mig den i present som jag tänkt. För att få den 4 månader i förväg tror jag inte går

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle