Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Cirrus skrev 2008-07-10 21:43:35 följande:
    Jag tycker också att S&S knappar är bra, men de sitter väldigt hårt. Jag slutade använda dem på plaggen jag säljer av rädsla att tyget slits sönder. Kan ju inte gärna be dem använda nageln Eller hur gör du?
    [/citat]

Näe. jag säger inget såklart, men jag har aldrig nånsin varit med om att en knapp lossnat eller slitit hål på tyget. Och då har jag alltid kört med deras knappar.
    Cirrus skrev 2008-07-10 21:48:57 följande:
    [citat]
    *spam* yrväder, apropå elefant så tyckte jag att turkos med röd applikation blev överraskande bra.
    Det lät iof snyggt, fast jag var inne på nån kombo av antingen brun/orange, brun/turkos, orange/vit, orange/brun eller brun/vit. Sambon tycker brun med turkos elefant men jag lutar nästan åt brun med orange för att få lite mer färg. (som om inte en turkos jacka är nog )
  • yrväder

eller så orange med brun elefant
    vilket oranga tyg har du? e-slöjds eller neas?

Nu ska jag gå och sova och drömma om färgkombosar så jag kan meddela dig imorgon

Godnatt!

• yrväder
    TeDrickaren skrev 2008-07-12 10:24:39 följande:
    Du vill inte köpa 1m vit interlock till mig och skicka? Frakten kan väl inte bli mycket mer än 35-40kr?
    Jag har 1 meter vit interlock till övers annars.
  • yrväder
    klumpi skrev 2008-07-14 09:09:00 följande:
    Ingen??? (desperat.. nästan iaf )
    Antar att den är ganska gammal? Men pfaff är ett bra märke och 900 låter billigt så jag skulle tippa på att den är värd det. En ny pfaff går på minst 4000.
  • yrväder
    Muppsan skrev 2008-07-14 18:02:48 följande:
    Och i min iver så glömde jag såklart min fråga! 8 mm. tryckknappar - finns det att köpa på nätet någonstans? I "min" sybutik finns bara 11 mm. och de påstår att det inte går att få tag i mindre... Men tjena säger jag!
    usa är nog enda stället tyvärr. prym har haft men verkar ha slutat med dom.
  • yrväder
    Lilltå skrev 2008-07-14 21:45:35 följande:
    Halloj! Längesen jag hann med att läsa och skriva..... Har sytt en del och håller på att rocka men än så länge finns det vara upplagt en virkad hatt. Blev så inspirerad av Villevalles PIF-present till oss att jag satte igång bums. Annars har jag hunnit med 2 kjolar, en topp och en liten väska också och bilder kommer så småningom. Är det nån som vet hur mycket Jofotex tar för att skicka om man beställer elefanter? Skulle hemskt gärna vilja ha men kommer inte att kunna komma dit på ett bra tag.....(Ombud för shopping funkar också - meddela mig i inboxen om det är nån som kan/vill hjälpa till!)
    enligt postens taxa. 3 meter elefanter gick på 55 kr i porto, 44 + 11 för skrymmande.
  • yrväder
    HugOlle skrev 2008-07-14 22:08:03 följande:
    Snyftar lite för att Yrväder inte vill bli min kompis på Sysidan....
    VA! det har jag inte sett
  • yrväder

alltså, nu har jag beslutsångest igen. hade ju nästan bestämt mig för en janome CP, för enda alternativet som oxå har tre nålar är babylocken och den kostar 8000 även om man beställer från england, och så har den så litet utrymme till höger om pressarfoten.

Men många tycker ju att den strular och jag känner mig inte riktigt nöjd med mitt beslut. Och så fick jag för mig att kolla om berninas kombimaskin hade dessa coversömmar, och jojomensan, det har den. Men det är en kombimaskin och därför ligger priset på 13500, och förvisso borde jag kunna sälja min vanliga overlock då, men jag vill egentligen inte ha en kombimaskin, men man kanske kan offra sig för sömmarnas del. Jag är verkligen helnöjd med både min vanliga bernina overlock och servicen som kvinnan på affären gett. Hon är verkligen jättekunnig. Men frågan är hur jobbigt det är att byta mellan egentligen. För jag kan ju inte ha en kombimaskin och en overlock Måste nog in och provköra den någon dag

• yrväder

Isabelle o Elias skrev 2008-07-15 07:06:15 följande:

Någon som vet vart man kan få tag på det gröna moln-tyget i form av påslakan som Hemtex säljer? Mitt lager är snart slut och här i östersund finns inte minsta örngott kvar......Tacksam för tips!
    kan kolla imorgon på vårt hemtex om ingen annan hittat nåt innan dess.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle