Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Kakan83 skrev 2008-06-19 21:44:51 följande:
    Tack Yrväder för superfina mönster!daddis.blogspot.com
    varsågod Skickar ärmen där efter helgen.
  • yrväder
    sarahl skrev 2008-06-19 22:19:22 följande:
    yrväder- såklart var det 2. jag som tryckte på fel tangentknapp bara!
    tjo
  • yrväder
    Småkottarna skrev 2008-06-21 12:57:21 följande:
    Aha! Snedslå = kantband, var det inte svårare! Undrar också var ni beställer storlekslappar samt om man kan beställa etiketter med sin egen logga någonstans? Lite roligare när man ser att ungarna har sina egna kreationer på sig! Så ja, storlekslappar samt logo-lappar, var får man tag i det?
    www.minanamnband.se

där kan du får storlekslappar och namnband, men ska du ha en specialdesignad logga så kostar det en del. men man kan få egna ändå, fast med förvalda fonter osv. kika där så ser du.
  • yrväder

Lines underbarn skrev 2008-06-21 13:16:27 följande:

Ni som skickar med mailingbags, vilken storlek har ni mest användning för? Ska man skicka ett par muddbrallor eller två t-shirts, vad bör man ha? Tycker det är så svårt att uppskatta!
    dom jag har 25*30 ungefär och dom får man in ganska mycket i. dom mindre är nog bra om man ska skicka bara ett plagg. I mina har jag fått in 1 par muddjeans, 1 tröja, 1 munkjacka och 1 bandana i 80 cl.
  • yrväder

Lines underbarn skrev 2008-06-21 13:24:12 följande:

Vad bra! Då är det nog bra att ha några stycken av varje. Packar du nåt mer runt kläderna eller kan man lita på att påsarna håller?
    dom har då aldrig nånsin gått sönder, och jag har aldrig hört om nån som har det. dom är rätt tåliga, man får ta i om man ska kunna slita upp dom. så jag brukar inte packa nånting mer runt kläderna.
  • yrväder
    Lallan skrev 2008-06-21 13:31:39 följande:
    Vet inte vad det kallas men något som man kan stryka på på båda sidor så att själva applikationen sitter fast på tyget då man syr och sen har jag ngt liknande totally stable på baksidan av tröjstycket så att tyget inte ska dra sig.
    vlisofix heter det
  • yrväder
    TeDrickaren skrev 2008-06-22 21:44:43 följande:
    Var köper man bäst mudd?, stoff och stils är lite kraftig tycker jag, passar bra till midja benslut och ärmar men i halsringningen vill jag har lite tunnare.
    stoff och stils är den tunnaste jag har hittat.
  • yrväder

jag köpte på pfaff för 6 kr st. orginal, på samma ställe som jag köpte maskinen.

• yrväder

Sandra G skrev 2008-06-23 16:20:15 följande:

Någon som vet var man kan köpa Katvigtyg någonstans?
    katvig orginal går inte köpa alls. däremot finns det ibland på tradera osv att köpa liknande tyger, dvs andra färger men med blockränder.
  • yrväder

Sandra G skrev 2008-06-23 16:28:53 följande:

Ok, jag är ute efter det andra mönstret (mini apple). Du vet möjligtvis inte var man kan köpa sådana påslakan?
    provade googla, och det verkar vara slut hos dom flesta, dock finns det ett svart på tradera.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle