Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

NettaniGbg skrev 2008-07-17 09:35:32 följande:
    Oj vad zugen man blir på att köpa ny mazkin. Någon zom beztällt från Bibbi zizta veckan?Har inte hört från henne och undrar om min beztällning är borta eller om hon helt enkelt är utan internet.
    hon har semester lite till och från i sommar, står i hennes juni-blad.
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-07-17 10:49:51 följande:

Jag har rockat om S&S limegröna sytråd på lämpligt ställe. Det står nr 48111 på trådrullen som jag tycker passar perfekt på S&S limegröna mudd.
    tack
  • yrväder

aje
    låter ju kanonbra. kanske man vågar hoppas på en sån då.
    varför fållar du ärmar innan? är det för att det blir lite trångt och pilligt annars?

har du sytt nån stickning över en befintlig söm? typ raglanstickning ex?

vad använder du för tråd? tror du den är känslig mot bibbis? vore ju kul om man kan ha lite roligare färger på fållarna än den vanliga overlocktråden.

• yrväder
    passau skrev 2008-07-17 14:54:35 följande:
    såg en jätte bra beskrivning av hur man sydde dekorsömmar med en overlock...någon som har en länk till sidan för jag har villat bort den...
    haha min blogg

smayrvader.blogspot.com
  • yrväder
    Aje08 skrev 2008-07-17 15:11:38 följande:
    Jo, jag har sytt stickningar över raglansömmar och även stickat ner halsmudd. Jag fållade ärmarna efter ihopsömnad på en tröja och det funkade bra men är ju lite knökigare.Jag kör med Bibbis tråd
    men, det låter ju alldeles underbart Jag har haft ångest över att ev behöva köpa mig en kombimaskin, men det låter ju som att man kan få den att funka då iaf
  • yrväder

jag tycker den är bra, det enda jag har att anmärka på är väl att den är lite väl stretchig, jag har svårt att fålla i den med vanliga maskinen, det blir bubbligt hur jag än bär mig åt.

Annars är den kanon

nu snackar jag om hilcos interlock

• yrväder
    Chilisen skrev 2008-07-18 15:41:03 följande:
    Hej, har läst den här tråden ett tag men inte skrivit något. Tänkte bara tipsa om att det finns speciella trikånålar till symaskin. Sedan jag började använda dem när jag syr i trikå har jag inte haft några problem med hål i tyget!
    Det är sådana vi har.
  • yrväder
    Cirrus skrev 2008-07-18 21:18:16 följande:
    Nu ska jag sy stort Eller större än jag normalt gör.Någon vänlig som kan hjälpa mig med ett innerbensmått till en str 116. Ange gärna om det är en "vanlig" längd eller byxa med pös. Det är det sistnämnda jag ska sy.
    Hampus hade 49 i innerbenslängd när han låg och pendlade mellan 116 och 122 på längden.
  • yrväder
    Cirrus skrev 2008-07-18 21:59:13 följande:
    yrväder, var det en vanlig bralla så jag kan använda det som mått för en pösig 116? Nu vet jag att den här tjejen är 4,5 år och lite längre än min brorsdotter. Den sistnämnda drar 104. Lite klurigt för då känns 116 stort.
    Det var innerbensmåttet på hans ben
    H är ganska kort av sig och har 122 nu vid 6.5 år ålder. Men om du tänker att innerbensmåttet öker 3 cm för varje storlek så säg att hon skulle ha 110 egentligen, då är ju 116 bara 3 cm längre, alltså lagom med pös
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle