• Minmin

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Dora. Det ser ju väldigt bra ut på bild den där placeringen. Men om man viker den åt andra hållet då, bara en. Blir den för lång och "flärpig" då?

Nä. Det finns nog ingen annan råd. Du får designa ytterligare namnband till sådana här tillfällen!

• Minmin

De här symässorna som det talas om lite nu och då.. tex att E-slöjd brukar sälja på mässor och att ni köper underspolar där.. Hur får man veta om symässor?

• Minmin

åh, det låter väldigt roligt att gå på syfestival. Brukar ni som kan gå?

• Minmin

Har förresten fått till en solhatt också!

Sen såg jag efteråt att flera andra solhattsmakare har ett mönster med bara fyra delar, det verkar ju smidigare än med sex delar som den här blev. Jag ritade det här mönstret på lite fri hand efter bildinspiration, men om någon vill byta mitt mönster mot ett fyrdelat vore det skoj!

minmina.wordpress.com

• Minmin

var det du som hade mössorna? Det var iaf någon urskicklig syare som jag "återfann" bloggen av just igår. Du har inte din bloggadress på din pres Gobli, så det tar en stund innan jag hinner kika igen, men rusar...

• Minmin

Majtjhos mössor var det. Men eftersom så många har olika namn här och i sina bloggar är jag osäker nu... finns M här bland oss?

• Minmin

Jajemen TF! Dejtar gärna på symässan! Fler också förstås. Stod att man kan få grupprabatt om man är fler än tio........

Gobli. Det var ju du som sydde de där fantastiska molnmössorna. Ni vet hur en del saker stannar kvar inombords efter att man sett dem. Molnmössorna hör iaf till de sakerna!

Jag har haft vansinnigt datortråkigt här i midsommar eftersom vi inte åkte bort. Ingen att prata med på nätet, och inget att läsa i mina vanliga bloggar. Så jag gjorde en ansträngning för att lägga upp fler i goggle reader och fastnade således i alla bloggar! Sådana som jag trodde jag hade koll på redan, men hade det inte! Som Goblis blogg tex! Jag älskade dina väskor också. Och undrar nu i mitt stilla stöldminne om jag har sett dina väskor för länge sedan redan och sen snott lite. *visslar* De är underbara iaf!!!

• Minmin
    TeDrickaren skrev 2008-06-23 22:13:45 följande:
    kan det varit jag??, sydde rätt många häromdagen
    Nej, det var solhattar jag letade. Men nu hittade jag din blogg också, verkligen fina mössor!! Tack för titten!

Nu har jag fotat massor av tyger. Så svårt det är att göra det på ett bra sätt. Är det någon som har tips kring det? Vill ju att tygerna ska framträda bra i färg, och inte bli interferensiga som de lätt blir när de är randiga.

Ont i ryggen! La tyget på golvet och stod lutad över i drygt en timme. Stativ till kamera kanske..
  • Minmin

Dora: Japp, det går bra med vanligt salt!

• Minmin

Om det är någon här som orkar ta reda på mina rockade ugglor och kanske mata dem med nyttiga ord eller så, så skulle jag bli väääääldigt tacksam!

Sen har jag en blogg också, om någon vill titta där! Den är inte hemlig och får alltså nämnas här..

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle