Sytråden spinner vidare - Grön rulle
minmina.wordpress.com
Helloj! Här händer det saker har jag läst.. Roande. Eller o-roande kanske...
Söker efter nitar som måste inhandlas på stan, har inte tid att vänta på någon leverans. Tror ni på panduroåterförsäljare eller vad?
En klänning som är lite för lång i ryggen med dragkedja just där, är det möjligt att ändra? Det blir alltså ett litet veck i midjan av dragkedja och överskottstyg. (sååå snygg framifrån... förtas ju ordentligt av det där vecket)
Frågade igår, men jag upprepar mig. Kan man sy om en klänning som är för lång i ryggen så att man får som en extrabulle av tyg och dragkedja i midjehöjd bakpå? (jag har för kort rygg alltså...svårt att skönhetsoperera va? =))
Pejgan, ja, det kanske räcker, men klänningen är figursydd, så vad jag är rädd för är att det inte ska bli en bra passform i övrigt. Midjan på klänningen sitter ju lägre ner än vad min midja gör. Dessutom är det fodertyg och hela fadderasket. Tänkte inte göra det själv, utan kanske gå till en skräddare.
Tygtiger och Pejgan, tack så mycket! Jag blev glad att höra att det iaf går att göra! Den är inte för trång över höften, så det är inte det. Positivt!
Den är kanske något trång över bysten, får väl skaffa någon minimizer-bh så ska det ordna sig. Ryggförlängaren var knepigare! =)
har btw fått två kataloger också. Går kanske att eftersända till min alternativa adress inboxen?
Nu spammar jag tydligen loss här. Var håller ni hus allesamman?
Vill hitta karbinhake i oxid, finns det någonstans som ni har sett?
Funderar också på väskhandtag. Jag vill ha något som är rundat och stoppat, kan ev. kläs med eget val av tyg, eller någon svart variant. Men det ska vara böjligt och inte för tjockt. Någon som sett?
Botilda, ja, men de hade inte.
Snoddas. Gulp. Priset! Men tack, får ju ta det om det inte dyker upp något annat. Men det blir lite dyrt eftersom jag behövde kanske fyra till en och samma väska.