• Minmin

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tilda Viola

Om räcket är smalt nog så kan du skaffa en hake, finns på båttillbehörsbutiker och kanske på Clas Ohlson. Antingen karbinhake, eller ett shackel (stavning??) Men det finns ju en uppsjö med knopar, kanske ska kolla lämpliga sådana först? Eller lägg in en bild så kan vi titta på det och brainstorma mer! =)

• Minmin

Kyssen- den här boken är gul, den som jag har. Men människorna på bilden har rosa kläder på sig..=) Så femtio spänn är ju verkligen ett fynd då, om man är nybörjare vill säga!

• Minmin

Hej efter semester!

Stämmer in i klorinandet, övriga färger brukar vara färgäkta om det är "något att ha", kantband brukar dock inte klara behandlingen.

Har hittat en rund duk på loppis som är lite solblekt, lägger in bild i galleriet. Om du var intresserad Lin?

• Minmin

Har gjort en smurf till. Om ni nu inte är trötta på den ickebefintliga variationen. Jag börjar iaf tröttna lite. Längtar efter tid att utveckla nytt. Ni får gärna smurfa om ni har lust.. men jag kanske inte får smurfa dit längre eftersom jag faktiskt gjort ett par smurfar på smurfelismurf nu?

Hoppas ni inte var för trötta för det där. Finns smurfgeneratorn kvar förresten? Den där sidan där man kunde få allt på smurfspråket?

• Minmin

Gah! Någon synsk som kan tala om för mig var jag har förlagt mina namnlappar och min stramalj??? Jag har ju så otroligt liten yta att ha mina saker på att jag inte kan förstå hur jag kan slarva bort så mycket som jag gör. Och mina namnlappar till råga på allt. Suck.

Finns det någon som minns SAS-väskorna förresten? Jag har sytt en kopia av en sådan, verkligen lätt och fort gick det.

• Minmin
    GOBLIgobli skrev 2008-08-10 21:36:09 följande:
    SAS?? Åka plan?
    Ja...eller åka brumbrumbilen??? (är lite trög eller något. Vad menar du? )
  • Minmin

..och. Är det någon som råkar sitta på en Mac och vet hur man gör haken som är i munnen på arga gubben? Så irriterande att sakna det tecknet. Som dessutom ingår i ett lösenord jag har...lämpligt nog!

• Minmin
    GOBLIgobli skrev 2008-08-11 10:43:47 följande:
    Här, du skrev om SAS-väskor och det enda SAS jag vet är planen. Så väskorna vet jag inte vad de är men vill gäääärna veta!
    Ah, när jag flög som liten har jag för mig att man som ensamåkande barn fick en axelremsväska att ha lite saker i...eller om väskan kom från något annat sammanhang. Min man hade iaf en sådan kvar sen han var liten och jag sydde en kopia av den igår. Båda finns på bild i en blogg, nära dig.

Sen kan man ju tala tyst om att fusklädret enkelvikt inte klarade av vikten utan sprack vid D-ringarna idag när jag stolt hängde den på barnvagnen med Korres dagistillbehör... inte lika roligt. Förstärkningstips någon? Bomullsband på insidan av "lädret"?
  • Minmin
    Cirrus skrev 2008-08-11 13:05:38 följande:
    Verkar den vara av bra kvalitet? Funderar på att beställa annars köper jag nog lokalt men jag gissar att det är dyrare. Hur stor är mattan från S&S förresten?
    Jag köpte ju en först från Clas Ohlson och den är mindre och dyrare, men har faktiskt bättre läkkött än den som jag sen köpte från S&S. När man skär kurvor på ss:s så kan det bli lite skärmärke som märks och det blir det inte på co:s. Fast jag tror inte att prisskillnaden är värt det. co:s är väl 40x30 eller däromkring och kostade 99 kr. Skönt med en större också!
  • Minmin

Ni som syr väldigt mycket, hur gör ni för att inte få ont i axlarna och armarna, eller andra delar av kroppen? Eller får ni inte ont alls hur mycket ni än sitter?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle