• Minmin

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Sandra G skrev 2008-06-26 20:31:09 följande:

Har lite trikåtyg över. Någon som kan tipsa om nåt snyggt jag kan sy? Har en tjej som är 9 år och en kille som är 3. Eller om ni kan tipsa om nåt som man kan sy åt sig själv.
    Tror att du kan hitta svaren på vad folk skulle svara om du går in i deras bloggar.
  • Minmin

helloj ni alla! Kragryckning behövs här också! Måste flytta ut ur mitt hobbyrum nu. Och det vill jag ju förstås inte alls. För den blir ersatt av en klädkammare med skrivbord på 119x60 istället för ett helt rum. Bluäk.

Men ni som syr på beställning. Hur fort brukar det ta för människors olika banker att föra över pengar? Min ena bank till min andra (handelsbank till nordea) tog en dag. Finns det de som tar längre tid på sig?

Finns det anledning för människor att säga flera gånger att de vill beställa ditten och datten och sen ändå inte betalar..händer det er?

Vad jag undrar är nog om jag ska våga börja sy på åtminstone den ena beställningen, där jag har två likadana beställda, eller om jag gör säkrast i att vänta.

• Minmin

Pejgan. Varför är du bitter för det? Förlåt om jag rotar i något gammalt var här... men jag är ju ny på fronten.

• Minmin

Ah, den sorten. Ja. jag förstår nog vad du menar, även om jag är ny. Jag blir lite ledsen när mina vänner tror att jag har lust att sitta och sy saker åt dem på löpande band och bara ge åt dem för att jag kan, och när de inte förstår att det kostar pengar med tyger och tråd och band.

Men det är svårt också om man ska ta betalt för saker som har små missar. Det klarar inte jag av. Inte ens att ge bort nästan. Å andra sidan igen då, har jag sytt något som är felfritt så vill jag faktiskt ha så mycket betalt att det känns roligt att sy något igen.

Urkel. Nu ska jag gå ner och packa ihop rockarstället. De som har beställt och inte betalt får väl vänta till efter semestern då. Så synd, eftersom jag ju hade lite tid att göra det nu egentligen.

• Minmin

PajaS, ja det var verkligen tråkigt.

Jag är lite lur på att jag faktiskt bara ska sy saker och sälja dem när de väl finns där. Inte sy alls på beställning. Då finns varan där redan och man behöver inte bli besviken när någon ångrar sig.

Att jag inte bara syr beställningarna nu beror på att jag inte har köpt fodertyget ännu, och att jag har så gruvligt ont om pengar för tillfället, så jag har inte riktigt råd att ha ett lager. Annars hade jag nog bara sytt dem, för jag tror ju att pengarna kommer! Tror ju verkligen gott om människor! Tror att som PajaS kvinna där, och andra som beter sig lite konstigt eller illa, att de mest inte har tänkt sig för. De förstår inte riktigt arbetet som ligger bakom.

• Minmin

Ugglor är rockade. Tar gärna emot lite bildutläggningstips.. Någon som har lust att göra en tutorial om bildpresentationer och om att fota tyger kanske? (jag behöhööver en!!)

• Minmin

Sen på OT-linjen som går så kan jag trösta er med som inte har barn som är fem ännu, att vi har efter första barnet passerade fem bara tröstat oss varje trotsperiod, eller svårt-att-sova-omgång som de andra barnen haft efter det med att vi har FEMÅRSÅLDERN kvar!!!! Den är ljuvlig. Har iaf varit för två av tre barn. Och vi spred ju ut våra barn så stora killen blev sju innan tvåan föddes. Mmm. Femåringar! =)

Kanske kan vara individuellt det där förstås. Vad man gillar för ålder. Jag gillar det där noggranna, iakttagande, samtalande, utforskande, uppmärksamma som kanske är lite utmärkande? Äh, vad vet jag förresten. Men nog hade jag blivit tröstad om jag vetat hur femåringar kunde vara då när äldste verkligen trippade en på nerverna vid tre och ett halvt. (trodde nästan jag skulle behöva lämna bort honom!)

Nu ska jag också sova så jag inte OTar mer. Felåt,felåt!

• Minmin

(lämna bort honom för hans egen skull alltså.. att jag skulle misslyckas som uppfostrare att det vore bäst för honom)

• Minmin

Röd eller svart Pejgan. Eller möjligen vit om det finns med i tygets färg.

Stackars magmuskler. Men de blir snart fina igen!

Tror ni att man får brainstorma kring hur man kan göra reklam för sig på nätet? I så fall. Någon som har några förslag? Det är ju de där ugglorna jag inte får prata om som det handlar om. Inte syalster.

• Minmin

TF, Du kan få komma på utflykt med dina monster om du vill! De är inte så monsterlika när man träffar dem! =)

Stratus. Gillar verkligen den där bodyn, eller vad man ska kalla den. Nu _måste_ jag skaffa ottobres senaste nummer. Attans.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle