• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • mamma på vift

Jag har rockat sufflor igen Det känns som om det e det enda jag gör....men nu snart ska jag äntligen ta mig tid att producera lite kläder till pojkarna...har ju det underbara kanintyget som ligger o väntar!!

*Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • TeDrickaren
    Yrväder: tyget kom idag! tack!
    Hade du skickat i det som heter mailingbag? var kan man köpa sådan?
    MOA
  • yrväder

tedrickaren
    varsågod
    japp det där är en mailingbag. sök på det på tradera får du upp.

• Aje08

Jag skulle prova bandkantaren till CPn igår och det gick inte så bra... Sömmen på avigsidan blev som ett råttbo och jag har för mig att det hänt någong annan här och att jag sett en bild på det i någons blogg men kan inte komma ihåg vem det var. Någon som känner igen sig eller minns!?

Annars har Cover Pron funkat jättebra hittills. Jag har bara kört tvillingsömmen och med standardinställningar men det ser fint ut.

• yrväder

alltså, nu har jag snart slut namnband igen och måste beställa fler. men jag funderar på färg. Jag har haft vit text på brun, och nu senast vit på orange. Men jag skulle vilja ha en till färg. Funderar på vit på turkos, men det kanske ser fjesigt ut?

Ska beställa från minanamnband

• klumpi

Fick min efterlängtade maskin igår! NV50 är ju hi-tech för min del.. vågar inte tänka på era maskiner.. dom e super duper extreme hi-tech och det enda dom inte kan väl är att gå.. känner mig som ett barn som fått godis.. satt hemma och testade en massa igår.. att man kan ha så kul åt ingenting egentligen för det enda jag gjorde var att testa sömmar på en bit tyg så det var inget krestiv men gud vad kul!
    är van vid mammas gamla husqvarna som har minst 20 år på nacken, och nu när den var på service köpte jag en från ikea (sk*t) vilket jag aldrig skulle gjort.. och när min ferrari kom igår blev jag helt i extas!
    nu så ska det sys! riktigt mycket! hihi

• Dora
    Aje08 skrev 2008-07-16 10:04:47 följande:
    Jag skulle prova bandkantaren till CPn igår och det gick inte så bra... Sömmen på avigsidan blev som ett råttbo och jag har för mig att det hänt någong annan här och att jag sett en bild på det i någons blogg men kan inte komma ihåg vem det var. Någon som känner igen sig eller minns!?Annars har Cover Pron funkat jättebra hittills. Jag har bara kört tvillingsömmen och med standardinställningar men det ser fint ut.
    Så blir det för mig när jag glömt att fälla ner pressaefoten. Och det händer ganska ofta eftersom det är så sabla trångt därunder. Det syns inte att den är uppe.
    Upplever inte du att det är trångt? Man får med nöd och näppe under dubbel fleece.
  • Aje08

Jo det är trångt och det extra lyftet ger inte så mycket mer rum men det går ju oftast att lirka in saker :)

Jag kan inte svära på att jag kommit ihåg att sänka pressarfoten så kanske var det det!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle