• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-07-17 10:49:51 följande:

Jag har rockat om S&S limegröna sytråd på lämpligt ställe. Det står nr 48111 på trådrullen som jag tycker passar perfekt på S&S limegröna mudd.
    tack
  • Mari78 m pojktriss
    NettaniGbg skrev 2008-07-17 09:35:32 följande:
    Oj vad zugen man blir på att köpa ny mazkin. Någon zom beztällt från Bibbi zizta veckan?Har inte hört från henne och undrar om min beztällning är borta eller om hon helt enkelt är utan internet.
    [/citat]

Jodå, jag har. Beställde i tisdags och fick igår. Men vi känner ju varandra numera Bibbi och jag och träffas ju titt som tätt när jag åker över till henne. Dessuotom så var det ett gäng nålbrev så det gick ju snabbt att packa ihop.
    yrväder skrev 2008-07-17 08:38:37 följande:
    [citat]
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-17 08:34:36 följande:
    jo det kan jag tänka mig, vet att när jag tittade på den dyrare pfaffen så sa han att den hade en zz på 9 mm bredd. Så då borde ju "hålet" vara bredare på dom liksom. Min har ju bara 5 mm som maxbredd så det går som inte köra så mkt i sidled
    Fast jag har inte en så ny maskin så jag har de där 9 mm sömmarna. Det är nog bara på den senaste versionen de har börjat med det om jag förstod "min" symaskinskille rätt.
  • Kyssen
    Aje: Samma här, fick min beställning från Bibbi igår - superservice!!!
  • Muppsan
    Bibbi är väl toppen eller hur? Hennes service är outstanding!!!
    Mailade henne i morse angående tryckknappar samt lite annat som jag behöver, och jag vet ju att hon har semester nu så jag trodde att jag skulle få vänta i några veckor på svar och varor, men ändå har hon redan hunnit svara att hon ställer i ordning min beställning och skickar det som hon har inne! Och det som inte fanns inne skickar hon senare och då bjuder hon på frakten!
    Toppen, toppen, toppen!!!
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Hoppar in med en fråga som jag blir jätteglad om jag får svar på.
    Undrar om någon vet nåt bra mönster på singoallaklänning som man kan inhandla, bok ny el beg, eller enskilt mönster?

/Anna, www.blogbyanlo.blogspot.com

• Gullot

Ni som syr mössor...har ni något bra tips på mönster?
    Gud vad duktiga alla är på att sy! Har kollat in flera bloggar! Jag blir sååå avis på er.

• Cirrus
    Gullot skrev 2008-07-17 13:09:56 följande:
    Ni som syr mössor...har ni något bra tips på mönster?Gud vad duktiga alla är på att sy! Har kollat in flera bloggar! Jag blir sååå avis på er.
    Jag syr en hel del mössor och började med att leta mönster som en galning. Hittade ingenting som jag tyckte blev bra så till slut började jag titta på barnens mössor och skissa på eget. Så använd en favoritmössa är mitt tips.
  • Mstery

nån som vet när Børnetøj du selv kan sy-0-4 år kommer ut?

• Mstery

nu hittade jag... "Børnetøj du selv kan sy ? 0-4 år" udkommer den 30/09 2008

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle