-
det är me and i kläderDora skrev 2008-07-26 21:49:25 följande:var det inte någon här för ett tag sedan som visade upp en blå klännning med vita möss på i damstorlek? Jag såg nämligen en tjej med en sån klänning på Gotland i onsdags och tyckte den såg bekant ut. Men sen såg jag även en barnklänning i orange så det kanske är en vanlig modell.
-
vet jag
jo det vet jag, vi körde med vim, och så vänta 1 timme eller så. sen torkade vi av. jag tror vi gjorde så, var ett tag sen -
YESlilllinda skrev 2008-07-29 11:58:40 följande:skulle beställa mer gult elefant tyg men det var slut o kommer in i aug igen. Då kommer även gröna elefanter!
-
ja, men tygpyssling har hilcos tyger. rätt stor skillnad. tittade idag på malins kläder, ett par velourbyxor i hilcovelour som hon haft sen i julas och som är välanvända och tvättade många gånger, trots det ser dom helt nya ut. samt en regnbågströja som hon fick för några veckor sen och som är tvättad 3 gånger. tyg från stoff och stil och den är redan tvättnoppig......madebyinferno skrev 2008-07-30 22:53:16 följande:Jättemysiga tyger Är det tull från Danmark till Sverige också eller?? Fattade inte följande: The shipping charges does not include any customs or duty charges that may be due in a particular country. Hur som helst kom jag fram till att frakten låg på ca 152KR och blir det ingen tull känns det som ett väldigt bra pris...Kollade förresten in tygpysslingen lite, är det inte väldigt dyrt där, jämfört med tex stoff&stil eller är jag helst ute och cyklar??
-
mari
Åh herregud! Jag har inte riktigt haft tid att läsa igenom dina mastodontinlägg förrän nu. Än så länge har jag bara kommit igenom det senaste, men i det ser man ju hela skörden du gjort. Imponerande! -
mari
Nu har jag läst igenom och sparat en massa bilder för inspiration. Gud så sugen jag blir på att färga lite tyger.
Ett tips för att inte nålarna ska gå av när du drar mudd i muddbyxor, se till att ha nålarna i nedersta läget, dra mudden så mkt som du ska ca 1 dm framåt, sy race, stanna med nålarna nere, dra och sy igen. Jag hade oxå problem med att dom gick av hela tiden tills jag kom på knepet. Numera går dom aldrig av. -
har ni sett här
saax.blogspot.com/2008/08/min-barndom.html -
gekko
jo det var riktigt fintkul oxå att se lite orginalelefanter
-
näe, elefanttyget är vitt på baksidan. Jag har sytt på remsan enkel mot elefanttyget.Bling1975 skrev 2008-08-01 17:36:03 följande:Tack, på första bilden, är det vita tyget dubbelt då?
-
det är väl stoff och stil då isåfallSmåkottarna skrev 2008-08-01 18:22:03 följande:Du menar som i madrasser? Jag har tänkt att sidorna och sittplattan ska sitta ihop och bara sy en söm i vikningen om du förstår, så kanske det skulle bli svårt med skumgummi? Ingen aning om någon sysida säljer typ vadd på metervara?