Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Humle
    syr du dockor på jobbet
    Näe, skämt åsido, du kommer bli klar, den kommer bli fin och om O i värsta fall inte leker med den så får du väl spara den tills nästa barn
    Svärmor har sytt en hel del dockor och säger att håret tar ungefär lika lång tid som resten av dockan.

• yrväder

humle
    det är ju så Men du kommer vara så nöjd när du är klar. Svärmor gör aldrig sånt waldorfhår för hon menar på att ibland vill ju barn kamma, göra frisyrer och så på sina dockor (jag gjorde det ) och då lossnar sånt hår lätt.

• yrväder

Jo, det är det jag tycker är bäst. Kan man halvumgås med sambon samtidigt som han ser nåt halvintressant på tv

• yrväder
    madebyinferno skrev 2008-07-24 20:14:00 följande:
    När ni shoppar tyg som ni ännu inte vet vad ni ska göra med, hur mycket handlar ni åt gången??? Konstig fråga kanske men jag tänkte köpa på mig lite "bas" tyger och muddar men har ingen aning om hur mycket av varje - därav min fråga
    tja det beror på vilken storlek det är tänkt i, men för det mesta köper jag en meter. Det räcker till 2-3 barn/bebisplagg eller en tunika till mig själv.
  • yrväder

first timer skrev 2008-07-24 20:13:06 följande:

Appropå waldorfdockor, vart hittar man material till dem? Jag är så väldigt sugen på att sy två dockor till mina flickor.
    slöjddetaljer har allt men är inte jättebilliga. annars har panduro en del saker, som tyg och ull iaf, men redgarn tror jag inte dom har.
  • yrväder

tilda
    jag syr i andra tyger på overlocken med. Om jag däremot syr jeans så brukar jag overlocka delarna först och sen sy ihop på vanliga maskinen för att få lite större sömsmån för snyggare stickningar, samt för att overlocken är lite seg på 3-4 lager jeans.

• yrväder
    madebyinferno skrev 2008-07-24 20:21:30 följande:
    blir väl mest till 1 och 3 åringen jag syr och då är jag inte helt ute och cyklar om jag tar 1 meter alltså Gäller det muddväv också, eller räcker 50 cm om det är lite mer udda färger??Finns ju så mycket fina tyger, skulle vilja ha en hel butik att bara gå att klippa i vid behov ju
    näe, med muddväv räcker en halvmeter. Fast om det är någon färg som jag använder mkt av, tex brun så brukar jag köpa mer
  • yrväder
    Mamalicious skrev 2008-07-25 09:10:02 följande:
    Hej i sytråden!Undrar om ni har nått tips på en intenetbutik som säljer råsiden/thaisiden? Jag ska sy en klänning till mig själv till min kusins bröllop i augusti, och är på jakt efter ett chocklila tyg! Har googlat runt men hittar inget själv och tänkte att ni kanske har koll
    stoff och stil har thaisiden, men inte chocklila, det kommer nog bli svårt att få tag på den färgen tror jag.
  • yrväder
    Smock skrev 2008-07-25 11:16:09 följande:
    Nu har jag rockat igen.En fråga också, hur mycket tar jag in midjemudden på byxor åt mig själv? Alltså hur många % tar ni bort? jag har mudd från Stoff och Stil.
    hm, bra fråga. mudden jag köper är nog ungefär lika bred som jag är runt midjan, och jag brukar ta bort ca 20 cm. (ohlssons mudd med bredd 80 cm uppklippt)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle