Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

det beror ju lite på vad det ska vara för modell. Mina trikåtröjor i 74/80 är 26 rakt över nertill så jag tycker 44 låter lite mycket, men det beror som sagt på vilken typ av modell det ska vara.

• yrväder

jo men hur lång ska den vara, och ska det vara singoalla eller mer som theas elefantklänning. Ska det bli volangkjol eller bara lagomt mycket utställt?

Jag skulle nog säga 36-37 och max 40 om det inte ska bli volangvarning på den.

• yrväder
    mian71 skrev 2008-07-20 14:27:34 följande:
    Ja det var sannerligen fetbloggat! Hur hinner du? Massa fina plagg var det, minsann! Önskar att jag hade en bråkdel av den energin..
    tja, inga barn, inget jobb just nu, och sambon jobbar heltid. Till detta så har vi haft skitväder hela veckan i princip
  • yrväder
    Humleblomstern skrev 2008-07-22 12:44:14 följande:
    Nejmen hej hallå . Har varit ruskigt inaktiv på familjeliv de senaste månaderna, men nu kikar jag in i tråden igen för att få lite inspiration. (Jag har förresten ett kuvert till dig med mönster som jag ritat av från Sy till barnen... Hittade det för en tid sedan när jag rensade på skrivbordet, och insåg till min förfäran att jag inte skickat det till dig (ja hu jag skäms)! Har du fortfarande intresse av dem?)
    jadå, absolut. jag kan kanske kika förbi nån dag och hämta dom. är ledig nu på dagarna så mig passar det när som helst.
  • yrväder

gekko
    det där tipsade nån om för länge sen, fast det var nog på sysidan, eller här. jag minns inte

• yrväder

cirrus
    jag fick sakerna igår tack så jättemkt, mössan är kanonfin och sitter perfekt. bild får komma ikväll när sambon kommer hem.

Hann inte rita dina mönster igår pga främmande eftersom sambon fyllde år. Men jag ska ta och fixa dom idag innan posten går.

Och smurfarna är jättefina, det ska nog få bli en filt, men jag vet inte vilken färg jag ska ha på velouren på baksidan, turkos, röd, gul, grön? dagens ilandsproblem

• yrväder

jag har turkos från stoff och stil som matchar rätt bra, jag funderar på den. gult är jag velig om mest för att jag tänkte göra en filt av det jag sparar av dunderklumpen, och jag tror det blir gult på den

• yrväder
    summertime123 skrev 2008-07-23 10:15:40 följande:
    fothällor till t.ex vinteroveraller, gummibanden som håller byxorna på plats Hittade inte när jag sökte på nätet så jag hoppas att nån kanske sett d i nån affär?
    knapphålsresår heter det. finns på de flesta ställen, stoff och stil, ohlssons tyger och de flesta andra sybehörsaffärer.

Det är iaf sån som du knäpper fast, finns på vissa overaller. Sen finns det likadan fast utan hål som man kan sy fast om man vill.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle