• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Armine
    car skrev 2008-07-22 20:06:17 följande:
    Nu har jag också startat en blogg    Inte så mycket att visa upp ännu, men det kommer mera carolasbod.blogspot.com/
    Vilka underbara haklappar du gjort. Bloggen hamnade bland favoriterna.
  • Mari78 m pojktriss

Rockat ugglor: en massa tillklippt ikväll igen (för de som inte vet rocka ugglor = uppdaterat blogg) Det skall bli så skönt att få syyyyyy och inte behöva klippa ett enda plagg i helgen. Men först lite annat pyssel innan jag får hugga in på högarna.
    Det känns galet mycket det jag har klippt till, men jag får försvara mig med att jag har tre gossar att klä *skratt*.

• Pillan81

Någon som vet om/var det finns vaxduk med nyckelpigor?

• Cirrus

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-22 23:19:13 följande:

Rockat ugglor: en massa tillklippt ikväll igen (för de som inte vet rocka ugglor = uppdaterat blogg) Det skall bli så skönt att få syyyyyy och inte behöva klippa ett enda plagg i helgen. Men först lite annat pyssel innan jag får hugga in på högarna.Det känns galet mycket det jag har klippt till, men jag får försvara mig med att jag har tre gossar att klä *skratt*.
    Nyfiken, är all din mass-sömnad till dina egna pojkar?
  • Mari78 m pojktriss
    Cirrus skrev 2008-07-23 08:24:10 följande:
    Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-22 23:19:13 följande:
    Nyfiken, är all din mass-sömnad till dina egna pojkar?
    Japp, just nu är det totalrenovering utav grabbarnas klädgarderober till hösten. Så faktiskt är allt till dem. Det är liksom bara att räkna med minst ett ombyte per dag *skratt* för de är riktiga vildar & lortgrisar
  • Cirrus

Mari78 m pojktriss skrev 2008-07-23 09:13:22 följande:

Japp, just nu är det totalrenovering utav grabbarnas klädgarderober till hösten. Så faktiskt är allt till dem. Det är liksom bara att räkna med minst ett ombyte per dag *skratt* för de är riktiga vildar & lortgrisar
    Jo vi behöver nog en ny uppsättning varje dag här också, minst Men jag köper gärna en hel del kläder för variation också så då blir det att jag behåller bara godbitarna av det jag själv syr.
  • summertime123
    Happy Hippo skrev 2008-07-22 20:26:36 följande:
    170607: Fothällor?? HUr menar du?
    fothällor till t.ex vinteroveraller, gummibanden som håller byxorna på plats
    Hittade inte när jag sökte på nätet så jag hoppas att nån kanske sett d i nån affär?
  • Tygtiiger

Happyhippo:

Troll - bara att sy en "säck-klänning" med svans och en massa lappar i glada färger på, och tupera upp håret.
    Pirat - avklippta byxor, lång skjorta eller tunika om du har randigt eller vitt tyg hemma, bälte, snusnäsduk och lapp för ögat
    Trollkarl - cape av fodertyg (svart på ena sidan, vinrött/lila på andra), helst ska det vara en hög hatt att trolla fram kaniner ur - men man kan nog klara sig med en mössa och en gosekanin att dra fram ur den!
    Drake - sy en huva med gröna taggar på, och låt taggraden löpa en lång bit ner från huvan på ryggen, och gröna långkalsonger + tröja
    Spöke
    Jag har sytt en tigerdräkt till Arvid, köpte tigertyg på Stoff och Stil (bra tyg som kostade under en hundring metern) och sydde en overall med huva. Man kan göra en snabbvariant med bara en huva med öron på och en svans som sitter fast med ett resårband om midjan, och ev en ärmlös tunika till om man har tigertyg liggande.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle