• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • yrväder
    summertime123 skrev 2008-07-23 10:15:40 följande:
    fothällor till t.ex vinteroveraller, gummibanden som håller byxorna på plats Hittade inte när jag sökte på nätet så jag hoppas att nån kanske sett d i nån affär?
    knapphålsresår heter det. finns på de flesta ställen, stoff och stil, ohlssons tyger och de flesta andra sybehörsaffärer.

Det är iaf sån som du knäpper fast, finns på vissa overaller. Sen finns det likadan fast utan hål som man kan sy fast om man vill.
  • Tygtiiger

Vi har en patapum hemma som är jättebra att bära i, men min 3½åring är lite för stor för att sitta bekvämt i den på ryggen. Jag tänkte sy en själv, en lite större, typ patapum toddler, med högre rygg och lite mer skålat säte. Är det någon som har en länk till mönster eller syanvisningar för bärselar, typ patapum, ergo, manduca??

• Bibabba

Angelofthedevil: Jag såg att du frågade för en dryg vecka sen om mönster till tunika/klänning till vuxna. Jag säger bara Ottobre! Jag har alldeles för många onödiga kilon o har ibland ruskigt svårt att hitta fina kläder i affärerna, så i princip varje gång jag ska på stor fest (bröllop, student mm) så syr jag något nytt. Jag håller precis på att sy klart kläderna jag ska ha på svågerns bröllop nästa helg o det är Ottobremönster till både byxor o tunika. Jag ska be maken fotografera i eftermiddag så ska du o alla andra få se bild i bloggen.

• madebyinferno
    Tygtiiger skrev 2008-07-23 10:42:48 följande:
    Vi har en patapum hemma som är jättebra att bära i, men min 3½åring är lite för stor för att sitta bekvämt i den på ryggen. Jag tänkte sy en själv, en lite större, typ patapum toddler, med högre rygg och lite mer skålat säte. Är det någon som har en länk till mönster eller syanvisningar för bärselar, typ patapum, ergo, manduca??
    Här kanske du hittar något passande, eller något annat kul?!

http://www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    Milliam 0011, Linnéa 0509, Elias 0707 och bebis -09 ???
  • Sopheia

hmmm...är det nån fler (prenumerant) som inte fått hem sin senaste Ottobre ännu? Jag vill att den ska komma NU! Suktar efter bodysuitmönstret, ju

• angelofthedevil
    Happy Hippo skrev 2008-07-23 14:09:47 följande:
    Angelofthedevil: Jag såg att du frågade för en dryg vecka sen om mönster till tunika/klänning till vuxna. Jag säger bara Ottobre! Jag har alldeles för många onödiga kilon o har ibland ruskigt svårt att hitta fina kläder i affärerna, så i princip varje gång jag ska på stor fest (bröllop, student mm) så syr jag något nytt. Jag håller precis på att sy klart kläderna jag ska ha på svågerns bröllop nästa helg o det är Ottobremönster till både byxor o tunika. Jag ska be maken fotografera i eftermiddag så ska du o alla andra få se bild i bloggen.
    Åh vad skoj, väntar med spänning.
    *Älskade underbara unge vad skulle jag gjort utan dig?*
  • madebyinferno
    Sopheia skrev 2008-07-23 17:09:07 följande:
    hmmm...är det nån fler (prenumerant) som inte fått hem sin senaste Ottobre ännu? Jag vill att den ska komma NU! Suktar efter bodysuitmönstret, ju
    Jag blev prenumerant förra helgen och jag har redan hunnit få det numret, konstigt att andra inte har det som tydligen redan är prenumeranter??
    Milliam 0011, Linnéa 0509, Elias 0707 och bebis -09 ???
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle