Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

tänkte bara säga att bingerts tar 134 kr metern för sin velour + 110 kr i frakt så om man bara ska ha en meter så blir det lika dyrt som att beställa från neanobelle eftersom hon bara tar 50 kr i frakt.

Har du ohlssons i närheten har dom samma velour som bingerts för bara 75 kr. Jag kan inte rekomendera den eller bingerts heller, men ska du har urusel velour kan du ju lika gärna köpa den billigt.

Svägerskan fick två par velourbyxor i princip samtidigt, ett par i hilcovelour och ett par i bingerts, Hilcobyxorna ser i princip oanvända ut trots intensiv användning i över ett halvår medan bingertsbyxorna hade jag kastat om det varit jag.

Men det är min personliga åsikt, men jag tänkte bara påpeka det där om att bingerts har svindyr frakt.

• yrväder
    Pochahontas skrev 2008-08-06 21:25:25 följande:
    Ååå, vad synd... Inte ens en liiiiten meter kvar? Marie78.... Tack för det tipset. Du råkar inte veta om Jofotex har illgrön velour också? Det är nämligen lillans Meandibyxor i orange och grön som blivit för små, så jag vill sy lika knalliga byxor nu.
    vi har diskuterat MeandIs gröna velour en gång, och vi kom fram till att det inte finns någon som är exakt likadan iaf. Närmast var väl hilcos limegröna, men den är inte exakt. Vet att ohlssons orangea iaf är ganska lik meandiorangea.
  • yrväder

Mari78 m pojktriss skrev 2008-08-07 11:04:01 följande:

Mitt shoppingparadis Jofotex *skratt*!
    Tack, tack, tack
  • yrväder
    PajaS skrev 2008-08-07 12:42:39 följande:
    Har någon här provat en kantbandspressarfot till en "vanlig" maskin? Hur tycker ni det fungerar? Jag har en Husqarna emerald 183.
    jo jag har en. hm, vet inte, har man tålamod kan man säkert få det att funka men det var ett evigt pyssel att få kantbandet att åka in rätt, hålla plagget på plats samtidigt som man töjde kantbandet.

Jag har sytt så mkt kantband på det andra sättet så det går på räls nu så jag is inte jockla längre med den pressarfoten..
    Har en pfaff.
  • yrväder

pajas
    först syr jag på räta mot räta, töjer ganska mkt, speciellt i benöppningen på body. i halsen töjer jag lite mindre. Jag använder nästan uteslutande mudd för det blir bäst. Sen viker jag över kantbandet till baksidan, jag sträcker det inte helt mot sömmen utan låter det va lite bredare på rätsidan för då syns inte första sömmen sen. Sen nålar jag, och syr nära den inre kanten sen, klipper rent på baksidan. Alltså bara 3 lager kantband. Har inga problem med att få dit knappar. Jag hamrar dock alltid så sitter dom bäst.

Hoppas du förstod min tjorviga beskrivning.

Men testa på skrotbitar, det fick jag göra ett antal gånger innan det blev snyggt. Du ska se första tröjan jag gjorde, halsen är gigantostor

• yrväder
    PajaS skrev 2008-08-07 16:11:17 följande:
    Jag tror att mitt problem är att jag sträcker bandet för lite, är det då det blir "bubbligt och stort"?Tack ni vänliga själar som vill rädda mitt självförtroende
    precis, prova sträcka mer. testa på skrotbitar så ska du se att det kommer gå bättre.
  • yrväder
    madigan skrev 2008-08-08 09:29:05 följande:
    Vad är de ni tejpar? När ni sätter på en application eller?
    näe presentpapper
  • yrväder

jag har beslutsångst, så nu måste ni hjälpa mig.

Ska trycka lejon, bruna konturer på gul bakgrund och jag kan inte bestämma mig om manen ska vara brun eller gul som resten. ska lägga in bilder så får ni se

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle