Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Pejgan skrev 2008-08-20 08:33:31 följande:
    ja grått gummi, orange säkerhetsmojäng och en fjäder. precis den. den är fantastisk!!
    jag köpte min på clas ohlsons för 169..... inte så dyrt tycker jag...
  • yrväder

Happy Hippo skrev 2008-08-20 08:34:05 följande:

Jag skulle behöva hjälp med en sak. Jag sydde en tröja i E-slöjds tyg igår o den blev lite för kort i armarna (mönstret var visst avsett för mudd) problemet är att jag sydde av en stuvbit o den är helt slut Är det någon som har en liten bit av den blå som har nr 40 på e-slöjds sida? Det räcker med 10 cm hög, 40 cm bred. Om ingen har så kan jag ju beställa, men just nu har jag varken plats, råd eller behov av mer tyg.
    kikade i min e-slöjdstuvlåda men tyvärr hade jag inge kvar av den, kan du inte ha mudd i avvikande färg då?
  • yrväder
    Cirrus skrev 2008-08-20 13:16:15 följande:
    Det är så tråkigt, en av mina försäljningar har inte kommit fram till beställaren. Har det hänt er och hur har ni resonerat kring det hela?
    näe vad trist, det har aldrig hänt mig dock. Svårt det där. många på tradera skriver ju att dom inte tar ansvar för postens hantering men på nåt sätt känns det annorlunda med beställningar och så, det blir ju lite mer som om man beställer från internetbutiker och så, men det är klart dom skickar säkert försäkrade försändelser....
    på sätt och vis skulle jag vilja säga att vill dom vara säkra på att det inte försvinner med posten får dom betala rek, men samtidigt så skulle jag nog ha svårt att säga sorry, då får du beställa nya grejer om det hände....
    Kanske nåt mittemellan, säg att du syr nya grejer för materialkostnaden?

har du provat ringa posten?
  • yrväder
    sarahl skrev 2008-08-20 15:18:25 följande:
    någon här som sett bilder på någon som gjort en baby korg att hänga från taket, typ leandervaggan?
    hm, ullerull tror jag hon heter.
  • yrväder

Happy Hippo skrev 2008-08-20 20:37:08 följande:

Yrväder: Ang kommentaren i min blogg, du råkar inte veta hur man gör?? Var det något du kunde fixa själv? Jag är ju inte supersugen på att flytta alla inlägg direkt.
    ska kolla i min blogg hur man gjorde. återkommer
  • yrväder

happy hippo
    nu är min blogg på engelska, men det borde inte skilja så mkt.
    gå på settings, (inställningar) sen finns det basic där du kan byta namn på bloggen. direkt till höger om det har du publisching där du kan byta adress. tänk bara på att du nu själv har gjort din nya adress upptagen genom din nya blogg så du får byta på den först. hojta om nåt är oklart.

• yrväder

line
    om det gick hade du kunnat få ett par av mig för tillfället, jobbandet har inte kommit igång än och åtminstone 3-4 timmar om dagen spenderas vid datorn du kan få några sådana timmar

• yrväder

line
    tja, du får nog dela upp det lite, sy en dag, och prioritera nåt annat dagen därpå. flörta till dig lite sytid av sambon osv.

• yrväder
    Bling1975 skrev 2008-08-21 09:21:14 följande:
    Någon som har sytt bebiskläderna från Ottobre vinter 2007, bla en omlottknäppt tröja, body och sparkbyxa?Jag har inga barn att mäta på så jag undrar hur just dessa är i storlek, har förstått att en del är litet en del är stort.
    jag har sytt byxorna, jag tycker inte dom är så jättebreda, men dom har däremot korta ben tycker jag.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle