Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

eftersom jag nästan alltid gör raglanärm numera så blir det därmed inga stadband i axlarna Men när jag gjorde vanliga tröjor så var det sällan jag hade det då heller.

• yrväder

Man Made skrev 2008-08-12 17:04:08 följande:

sorry! manmademm@gmail.com ska det va :)
    när är sista anmälningsdag? måste ta och räkna mina först och se om jag behöver komplettera.
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-08-13 05:48:11 följande:

Happy Hippo skrev 2008-08-12 18:26:58 följande:Jag har i min blogg skrivit om en grön S&S-tråd som jag tycker passar helt OK.
    problemet var bara att artnumret som du skrev (som säkert stod på rullen) inte stämmer överens med artnumret dom hade på hemsidan. knepigt värre tyckte jag. Men jag chansade så får vi se vad jag får hem för grönfärg denna gång
  • yrväder

Mimmi 71 skrev 2008-08-13 09:08:24 följande:

Åh, det är väl så himla typiskt!!!!! Hur sur blir man inte på sådant . Då var det ju inte till så mycket hjälp. Kanske kan man kontakta S&S personligen så kanske de kan hjälpa till. Jag är alldeles för dålig på att spara mina beställningsedlar. Skall luska lite och se om jag inte kan hitta den iallafall.
    jo aningens. jag köpte iaf den som hette stark lime, sist tog jag neongrön men det gick inte alls...
  • yrväder

hm, nytt problem....min batikfärg kommer idag och jag tänkte jag skulle prova värma vatten för att se vad jag ska ha spisen på för att få 30 resp 60 grader. problemet är bara att när jag har på lägsta på spisen så blir vattnet över 50 grader (1 av 6)

Måste nog prova den plattan som är graderad från 1 till 12..... annars vette tusan.

• yrväder

pillan
    jo fast det ska ju ligga i 30-gradigt vatten i 30 min...så det blir ju klurigt hålla den tempen om jag slår av plattan. men jag får testa, huvudsaken är ju att det inte blir kallare än 30 grader iaf.

• yrväder
    Pejgan skrev 2008-08-13 12:24:55 följande:
    har du en digital stektermometer? i så fall kan du ha vatten som är typ.. 32 grader i en bunke och en kastrull/vattenvärmare med varmt vatten i. sen häller du på vatten så fort den sjunker till säg 30 grader
    jo jag har ju det. smart, får nog göra så
  • yrväder
    Dora skrev 2008-08-13 12:30:06 följande:
    Stoff och stils muddväv ska ju vara bra sägs det. Är det stretchjersey/muddväv man ska ha då eller kraftig muddväv?
    stretchjerseyn
  • yrväder

Jeij, nu har min batikfärg kommit till posten Nu blir det bara att käka upp lunchen och ta en cykeltur till ica. Och inte glömma att köpa salt

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle