• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Gekko

Hmmm, jag är nog lite skadad... Håller på att slå in en present till en ettåring och märker plötsligt att jag håller på att mönsterpassa de glesa små prickarna på pappret! Min sambo frågar torrt om jag även tänkt fålla kanterna innan jag tejpar!

• lilllinda
    PajaS skrev 2008-08-07 12:42:39 följande:
    Har någon här provat en kantbandspressarfot till en "vanlig" maskin? Hur tycker ni det fungerar? Jag har en Husqarna emerald 183.
    Ser att du har en sådan symaskin som jag precis fått hem. Är du nöjd med den? Hittils är jag supernöjd, inte hunnit sy så mycket på den än ngn tröja, byxor o klänningar Men den verkar toppen!
  • lilllinda
    Gekko skrev 2008-08-07 13:50:21 följande:
    Hmmm, jag är nog lite skadad... Håller på att slå in en present till en ettåring och märker plötsligt att jag håller på att mönsterpassa de glesa små prickarna på pappret! Min sambo frågar torrt om jag även tänkt fålla kanterna innan jag tejpar!
    Hahaha du är syskadad Flört
  • LumLumLum
    Gekko skrev 2008-08-07 13:50:21 följande:
    Haha, jag är också rätt skadad av den här tråden. Drömde häromnatten om det där Ikeatyget det pratades om här i tråden, med landskapsmoiv. De var en tjej här i tråden som köpte upp alla bitar sådant hon kunde få tag i. Och alla var jätearga på henne för hon sydde inget av det. Hon rev dom till mattrasor och stickade av dom. Kanske är tur att jag inte vet vem det var.
  • PajaS
    yrväder skrev 2008-08-07 13:08:11 följande:
    Hoppas du förstod min tjorviga beskrivning.Men testa på skrotbitar, det fick jag göra ett antal gånger innan det blev snyggt. Du ska se första tröjan jag gjorde, halsen är gigantostor
    Jag tror att mitt problem är att jag sträcker bandet för lite, är det då det blir "bubbligt och stort"?

Tack ni vänliga själar som vill rädda mitt självförtroende
  • yrväder
    PajaS skrev 2008-08-07 16:11:17 följande:
    Jag tror att mitt problem är att jag sträcker bandet för lite, är det då det blir "bubbligt och stort"?Tack ni vänliga själar som vill rädda mitt självförtroende
    precis, prova sträcka mer. testa på skrotbitar så ska du se att det kommer gå bättre.
  • PajaS
    lilllinda skrev 2008-08-07 14:22:15 följande:
    Ser att du har en sådan symaskin som jag precis fått hem. Är du nöjd med den? Hittils är jag supernöjd, inte hunnit sy så mycket på den än ngn tröja, byxor o klänningar Men den verkar toppen!
    Jo, jag är också nöjd! Vet väl egenligen inte något man kan klaga på. Ett tips är att våga testa dekorsömmarna! Man sitter gärna fast i att bara fålla med tvillingnålen men nu finns ju massor av möjligheter!
  • sarahl

har uppdaterat min blogg med lite tyger!

• Gekko
    LumLumLum skrev 2008-08-07 15:40:27 följande:
    Haha, jag är också rätt skadad av den här tråden. Drömde häromnatten om det där Ikeatyget det pratades om här i tråden, med landskapsmoiv. De var en tjej här i tråden som köpte upp alla bitar sådant hon kunde få tag i. Och alla var jätearga på henne för hon sydde inget av det. Hon rev dom till mattrasor och stickade av dom. Kanske är tur att jag inte vet vem det var.
    Mattrasor??!! Det är ju att häda! Kul dröm!
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle