• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Kaja
    sarahl skrev 2008-08-06 14:54:06 följande:
    någon som vet några bra och billiga kökshanddukar som lämpar sig för tygtryck?
    Kolla Creativ Company. Passa på att beställa pysselmaterial till barnen också. Typ 1/3 av priset på Panduro eller något i den stilen... Tror att de har tygfärger också faktiskt. Snygga förkläden också. Och deras t-shirts som vi köpte och tryckte på var riktigt bra kvalitet.

www.cchobby.se

//Kaja
  • Kaja

Oj Creativ Companys hemsida mår inte så bra just nu... Ring och fråga dem eller beställ katalogen i stället.

• Armine
    Beatrize74 skrev 2008-08-06 13:35:51 följande:
    Ok...tack Tilda Viola.... Hur går det med lajvkläderna? HInner ni klart tills på lördag tror du?
    Han åker redan i morgon så här lyser flitenslampa. Vi har bara två saker kvar att fixa sedan är det klart. En poncho ska jag göra och han fixar tält/vindskydd.
  • sarahl

åh tack för tipset om den sidan, verkade kalas rolig ju.

• madebyinferno
    Kaja Design skrev 2008-08-06 15:00:52 följande:
    Kolla Creativ Company. Passa på att beställa pysselmaterial till barnen också. Typ 1/3 av priset på Panduro eller något i den stilen... Tror att de har tygfärger också faktiskt. Snygga förkläden också. Och deras t-shirts som vi köpte och tryckte på var riktigt bra kvalitet.www.cchobby.se//Kaja
    Är det med lr utan moms i katalogen man kan ladda ner tro?? Är det utan så är det ju "gratis" i princip ju

Kul sida iaf, tack för länken
  • Mimmi 71

Lumlum: Håller med - Bibbi är fantistisk. Var förstagångsbeställare men fick iallafall sakerna direkt. Hyllade henne genom att "rocka loss".

• Kaja
    madebyinferno skrev 2008-08-06 16:08:58 följande:
    Är det med lr utan moms i katalogen man kan ladda ner tro?? Är det utan så är det ju "gratis" i princip ju Kul sida iaf, tack för länken
    De brukar dubbeltexta på hemsidan. Utan moms och med moms inom parantes. I katalogen är priserna UTAN moms. Men de är ändå väldigt billiga. Jag jämförde priser på flirtkulor för något år sedan. Man fick typ 5 flirtkulor från Panduro eller 7 från Slöjddetaljer eller 25 från CChobby.

De säljer mycket till skolor och förskolor och sånt, vilket gör att de oftast säljer stora kvantiteter. Synd, för vem vill ha 5 st kaffefilterhållare. En kan vi nog göra av med, två kanske, men 5??

//Kaja
  • Pochahontas

Har tre små frågor till er alla goa här...

VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda.

Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.

Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Cirrus
    Pochahontas skrev 2008-08-06 18:33:17 följande:
    Har tre små frågor till er alla goa här... VAAAR kan jag få tag på regnbågsfärgade randiga velouren jag sett lite här och var? Samma fråga gäller röd-orange randig velour som jag också sett nån använda. Till sist undrar jag om nån vet var jag kan hitta knallorange velour - dock inte Hilcos, som säkert är jättefin, men alldeles för dyr för min plånbok.Nån som har nåt bra svar till mej? *håller tummarna*
    Jag vet att Bingerts har haft orange velour tidigare i alla fall.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle