• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Cirrus
    Beatrize74 skrev 2008-06-15 14:59:15 följande:
    Vad skönt att ni börjat på en ny tråd...jag har verkligen surfat hit efter att ha kommit in på en myyycket tidig sida och följt länkarna i slutet på varje ända hit! Om jag hänger med från början i den här tråden så behöver jag kanske inte känna att jag ligger så mycket "efter" som jag faktiskt gör. Bara några små frågor först:- Får jag vara med även om jag inte syr bebiskläder eller någonsin beställt en decimeter av det fina uggletyget?- Har ALLA här inne proffsmaskiner, eller är det en och annan som faktiskt "bara" har en vanlig symaskin med raksöm och sicksack typ?Jag har en blogg, men får inte länka här. När barnen somnat ikväll ska jag sy JÄRNET av de tyger jag fick hem idag. Ha en underbar dag!Kram Bea
    Kanontrevlig blogg, me like. Underbara bomullstyger fanns det på bild också. Trikåer i all ära men ganska ofta längtar jag tillbaka till hederlig bomullssömnad. Lite sånt i sommar för mig då kanske. Var köper du dina tyger?
  • Cirrus
    Amdadesign skrev 2008-06-15 16:13:51 följande:
    Här är en tråd om vaxdukar där brukar det tipsas om var man kan hitta snygga o billliga vaxdukarwww.familjeliv.se/Forum-5-179/m32103964.html
    Amda: först, tack för hjälpen med velouren, den första biten har kommit fram och ligger just nu till sig lite

Du (som jag tror) gillar vaxduk, vad brukar du göra för kul av den, förutom haklappar och liknande?
  • Bibabba

Å ny tråd, vad kul. Gillar grönt o är just nu insnöad på limegrönt.
    Jag har sytt som en tok den senaste veckan, men inte bloggat. Ska försöka få till det i kväll kanske...

• LumLumLum

Har sytt solhattar. Nu får det vara bra med solhattar ett tag igen. Satt imorse och skrev en lång lista på vad jag ska, och vill, sy. Frågan är ju bara som vanligt, hus ska man få tiden att räcka till? Undrar om jag kan övertala sambon till att få packa med mig symaskin och tyger när vi ska till sommarstugan. *fniss*

lumlumlumlum.blogspot.com/

• AMDA
    Cirrus skrev 2008-06-15 16:21:00 följande:
    Amda: först, tack för hjälpen med velouren, den första biten har kommit fram och ligger just nu till sig lite Du (som jag tror) gillar vaxduk, vad brukar du göra för kul av den, förutom haklappar och liknande?
    Vad bra att det har kommit fram. Blir nog ett paket lagom till midsommarafton med
    Oj det finns massor du kan göra av vaxduk är ju lite av en fetechist..(stavas det så??)
    Har ju sytt förkläden till vuxna med vilket är bra mycket mer praktiskt än förkläden i bomull. sen kan man ju sy blöjväskor (diperbags)att ha undervagnen, skötväska, sitt kuddar till barnen när de ska på utflykt sånna med sittunderlag innuti, Kudde till barnstolen i köket väldigt smidigt att kunna torka av lätt
    Hihi kan nog fortsätta hur länga som helst hihi
  • Lilltå

Klart du skall ta med symaskinen! Tror jag gör det när vi åker till fjällen faktiskt....

• Lilltå

Hm.....Alla utom en trådlänk i trådstarten har gått ut.....

• LumLumLum
    Lilltå skrev 2008-06-15 16:43:25 följande:
    Klart du skall ta med symaskinen! Tror jag gör det när vi åker till fjällen faktiskt....
    Har jag något att säga till om så. Frågan är bara vad som ryms i bilen. Vi har ju bytt ner oss lite i storlek vad gäller bagageutrymme från Volvo 745:a till en Toyota Avensis. Viss skillnad i packmängd där om man säger så...
  • Armine
    Beatrize74 skrev 2008-06-15 14:59:15 följande:
    Vad skönt att ni börjat på en ny tråd...jag har verkligen surfat hit efter att ha kommit in på en myyycket tidig sida och följt länkarna i slutet på varje ända hit! Om jag hänger med från början i den här tråden så behöver jag kanske inte känna att jag ligger så mycket "efter" som jag faktiskt gör. Bara några små frågor först:- Får jag vara med även om jag inte syr bebiskläder eller någonsin beställt en decimeter av det fina uggletyget?- Har ALLA här inne proffsmaskiner, eller är det en och annan som faktiskt "bara" har en vanlig symaskin med raksöm och sicksack typ?Jag har en blogg, men får inte länka här. När barnen somnat ikväll ska jag sy JÄRNET av de tyger jag fick hem idag. Ha en underbar dag!Kram Bea
    Jag hänger här jag med och jag har inga barna alls att sy till.
  • Mari78 m pojktriss

Ikväll måste jag nog försöka sy lite och så måste jagnog uppdatera bloggen lite. Men jag är såååå trött efter att ha jobbat så vi får se hur det blir.

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle