• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • HugOlle

trikå Eva hänger ju inte här så varför får man då nte svara på det. Anyway.... Vet att F e kinkiga på sånt. Isf inboxa mig gärna någon.

stora lilla J skrev 2008-06-15 23:03:19 följande:

Misstänker att man inte får svara i tråden, men den som svarar HugOlle, kan den berätta för mig med?
    En fråga, ni som har besöksräknare på era sidor, varifrån kommer era räknare? Letar efter någon bra, men hittar inget...
    Jag har skaffat min räknare här
    susnet.se/tjanster/
  • stora lilla J

Jag veeet ju inte, jag förstår inte fl's nya regler! *frustrerad* Men hur som helst så vill jag också veta

• mian71

Det måste väl ändå vara samma sak som när någon frågade efter adressen till den där webbutiken som sålde knappar i usa (dora väl?) eller när flera här frågat om vad butiken i england heter som säljer symaskiner. Ingen av oss känner väl Eva personligen och ingen tjänar på att hon säljer. Tradera bör man väl kunna se som vilken web-butik som helst, eller?

Eva kallar sig roneva på Tradera.

• Lines underbarn
    Idizen skrev 2008-06-15 20:22:40 följande:
    hallonpajen och lines underbarn: e sugen på att beställa en sån därifrån jag oxå. Vad fick ni ge och vad fick ni till? Hur lång tid tog det att få den? vad betalade ni utöver priset för maskinen?
    I stort sett samma som hallonpajen! Jag fick ett set med saxar till och 100 trådrullar, en väska att förvara den i(ej använd ännu ) och en bok om overlocksömnad. Jag gav 3135 för den. Jag tror att den kom hit på ca fem dagar, men eftersom jag bor som jag gör så tog det ca två veckor innan den nådde dörren här!
  • Linilur

Nu har jag äntligen fått lite gjort! Har ägnat större delen av dagen på att vara bakis och förkyld, men nu på kvällen lyckades jag knåpa ihop en långklänning, en kjol/klänning med mudd och ett par harembyxor! Allt till vuxna faktiskt. Min kamera är inte hemma, så bilder får komma senare! Nu ska jag somna framför tv:n 8) Natti natti!

• Jalapeno

då får du länka
    välkommen du med!

spenatmamman skrev 2008-06-15 22:58:13 följande:
    Hej!Tänkte också försöka vara lite aktiv här. Har följt trådarna sporadiskt och säkerligen flera av era bloggar också. Har en egen blogg men fattar nu inte efter alla diskussioner ifall jag får länka dit eller inte? Jag syr mest till husbehov, säljer inte något.
  • Jalapeno

Produktivt linilur!

sent igår rockade jag ugglan som f-n

Vad föredrar ni?
    1. Blogga så snart det dyker upp något?
    2. Blogga flera saker på en gång?
    3. Blogga flera saker på en gång bara om ett av inläggen är muddbyxa/kedjebrev/näsduksfodral?

syltigochsaftig.blogspot.com

• yrväder

Tyras föräldrar skrev 2008-06-16 10:16:19 följande:

Produktivt linilur!sent igår rockade jag ugglan som f-n Vad föredrar ni?1. Blogga så snart det dyker upp något?2. Blogga flera saker på en gång?3. Blogga flera saker på en gång bara om ett av inläggen är muddbyxa/kedjebrev/näsduksfodral?syltigochsaftig.blogspot.com
    Alternativ 2.
  • yrväder

Tyra
    tja, så länge det finns nog med inlägg att läsa i google reader så bryr jag mig inte så mycket

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle