• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Beatrize74
    mira skrev 2008-06-15 15:04:19 följande:
    bea - jag hänger här fastän jag knappt syr nåt själv... och gör jag det sker det fortfarande på min mormors gamla maskin som in bästa fall syr rakt, sicksackat och nåt som är lite mittemellan de två. men det är så kul o surfa runt och se allt fint som alla andra syr.
    Skönt att höra...jag har någon föreställning om att det inte är värt att sy om man inte har en overlock...i alla fall inte kläder! Kanske ska tänka om där.
    Lallan skrev 2008-06-15 15:14:46 följande:
    Men visst har väl du varit med här förut även om det var längesen?Jag har inte någon värstingmaskin eller är någon expert på att sy men man lär sig väldigt mycket av alla i den här tråden!
    Vilket minne! När du säger det så tror jag att jag stack in näsan för en eller två eller kanske tre (???) trådar sedan? Tror inte jag skrev så mycket mer än ett eller två inlägg...ville gärna vara med mer, men jag kände mig så "off-league" som inte syr kläder. Lite inspirerad blev jag ändå och skulle nog inte ha försökt mig på att dotterns förklädesklänning om det inte varit för er.
  • Beatrize74
    Cirrus skrev 2008-06-15 16:19:15 följande:
    Kanontrevlig blogg, me like. Underbara bomullstyger fanns det på bild också. Trikåer i all ära men ganska ofta längtar jag tillbaka till hederlig bomullssömnad. Lite sånt i sommar för mig då kanske. Var köper du dina tyger?
    Tackelitack! Jag köper mina tyger mest på loppisar och på utförsäljningar av olika slag, det är sällan jag köper nya tyger till ordinarie pris. En hel del av de där tygerna du såg på den övre bilden är från Stoff&Stil...sedan är det blandat loppisfynd och en butik i Västerås som hade tokrea för ett tag sedan.
    Armine skrev 2008-06-15 17:09:05 följande:
    Jag hänger här jag med och jag har inga barna alls att sy till.
    HÄRLIGT! Kul att se dig...tycker du ska försöka dig på lite ljusblått och rosa...du kan dekorera makens lajvkläder vetja! Hihi...uppskattat?
  • Beatrize74

Men tjejer...nu måste ni hjälpa mig här... BUFFAR!??????????? Vad är det? En sorts mössa?

• Dora
    Kaja Design skrev 2008-06-15 19:13:23 följande:
    Konstigt. Kanske ser du den senaste tråden som någon har skrivit i. Kan du testa igen??? Jag var inne alldeles nyss och då var det inga problem. Kanske skrev jag fel i länken...sytokig.forum24.se/
    Överst står "Forum".
    Under "sytrådar" och därunder "byten".

Under det "vem är online" och sedan inloggning.

Thats it!
  • O Hanna O

Hallojsan tjejor!

Hoppas allt är bra med, funderae på att ropa hem ett tyg på tradera hur fungerar det..någon som provat

• Beatrize74
    LumLumLum skrev 2008-06-15 20:58:35 följande:
    www.buffsverige.se/buffvideo.html
    Haha...efter att ha sett den videon så förstår jag inte HUR jag kunnat klara mig utan en hela livet. Vilken otroligt bra video också, så bra och informativt tecknat.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle