-
Det stod på den sidan att industriflamsäkrade saker höll 20-30 tvättar.Kakan83 skrev 2008-06-17 21:19:56 följande:Hur det är med original klädseln vet jag inte. Men hoppas då det! Det medlet som Yrväder hittade på nätet varade olika på olika tyg. Upp till 1-3 tvättar om jag inte minns fel.
-
bibbi har ju en tång, och enlig florin passar den kanonbra till stoff och stils knappar. och det bästa, den kostar bara 50 kr. Blir nog en sån sen i höst, när mer pengar trillat in
-
Jag har berninan, exakt samma modell och jag är superkanonnöjd med den. Nu har jag förvisso inte provat någon annan modell mer än nån minut, men den klarar bra många lager trikå innan den börjar strula och det är superenkelt att trä den, samt byta sömmar (även till rullfåll). Att fälla upp kniven är oxå kanonlätt. Så satsa på den om du har pengarna.mage06 skrev 2008-06-18 09:12:35 följande:Den här:www.blocket.se/vi/16759867.htm, den här:www.blocket.se/vi/16810029.htm någon? Har, uppenbarligen, fortfarande inte hittat/köpt någon maskin och börjar bli otålig. Ju längre jag väntar desto mer osäker... Ni brukar vara så snälla här...
-
ska gå och kika.miniliten skrev 2008-06-18 09:20:41 följande:hejhej allesammans jag ska sy en present i form aven T-shirt men den ska vara i stl 122. o det har jag absolut inga mått på =)nån som har det??- bredden nertill?- längden från armhålan och ner.- bredden rakt över på halsringningen =)ja det va väl de =)nån med råd?
-
14 tvärs över halsen utan mudd
10 tvärs över halsen med mudd
31 tvärs över under armarna (och nertill) (detta är dock på mitt mönster anpassat för H, som är lite smal, han har nog 116 på bredden, så du kan nog lägga till 1 cm, dvs 32, om barnet i fråga är lite mer normalhullig)
30 från armhålan och ner -
Du kan ju sy mudd med den, men nej, du kan inte lägga upp benen på den, eller sy i resår i kanal, ska du sy fast resåren går det.Idizen skrev 2008-06-18 18:26:05 följande:ni med overlock. har ju precis köpt min och sytt ihop ett par byxor till amadeus.. är det allt jag kan göra på den?? alltså jag kan inte sy linning eller sy i resår i benen eller lägga upp benen med den tex, utan det får jag göra på min andra????
-
angående färgning, beror det nog på vilken färg det är. Jag skulle färga brunt, och hade bara aningens för mkt tyg, och det blev militärgrönt
, inte ljustbrunt som jag trodde (färgade vitt tyg)
-
Jo, aprikost är inte heller snyggt.Indratvillingmamma skrev 2008-06-18 19:46:29 följande:Huvvaligen, militärgrönt är nog den fulaste färg jag vet faktiskt. Det och aprikost.
-
sarahl
i varje ände klipper du den som ett V med spetsen inåt, så att spetsarna blir mot varandra. -
sarahl
hm, jamen om du klipper den dubbel blir det bara 1 V, men sen när du viker ut den blir det ju 1 i varje ände.