Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

line
    jag brukar sällan sy ner sömmen när jag syr mudd. inte i hals iaf

• yrväder

car
    nja, dom har eg inte internethandel, men vet man vad man ska ha, tex ugglorna, eller brun velour eller så, så kan man ringa eller mejla så skickar dom.

kaninerna kommer från jenny
    jnydesign.blogspot.com

• yrväder

fante
    nej, men enligt amda så skulle ju A & Hj ha semesterstängt hela juli, och om det innebär att ALLA där ska ha semester så vette sjutton hur som ska kunna leverera nå elefanttyg.

• yrväder

line
    Tack nja, på storlekar under 56 har jag gjort det i ärmen, för att det ska va så få skavande sömmar som möjligt på insidan när dom är pyttis, men annars gör jag det väldigt sällan, möjligen om det är någon munktröja som ska ha lite roliga avvikande sömmar och så.

• yrväder

fante
    fast jag vet inte, men med tanke på hur försenat allt annat har blivit så, den här omgången med ugglor är ju en månad försenad. Dom (A & Hj) verkar strula så mycket, så jag sätter inte mycket hopp till dom. Johnny hade ju beställt en massa otryckt vitt uggletyg (70 m) och jag hade beställt 7 meter av det för att ha och trycka på, och det hade inte kommit nå alls

• yrväder

car
    139 kr/metern för uggletyget. Och ja, det räcker om du säger så. Finns med röda, blåa och bruna ugglor.

• yrväder
    Amdadesign skrev 2008-06-19 12:19:55 följande:
    Ja de skulle ha semester stängt hela juli men frågan är om det är de som har hand om elefant tyget för jag frågade henne i butiken om hon visste nått om elefanter och då sa hon att det hade hon ingen aning om. Just trikå väver dom ju på A& Hj men sen trycket görs i en närliggande fabrik så det kan ju vara själva trycket som gör att det blir sent med. Fast som sagt jag vet ju inte säkert men det var så hon förklarde det med ugglorna o kaninerna att de väver trkån sen skickas de till tryck hos grannfabriken för sen skickas till jenny och jofotex.
    Jo fast jag har varit i kontakt med dom som trycker tyget åt dom, och dom efterfixerar inte tyget. Så A & Hj väver, förbehandlar, skickar sen vidare för tryck, och tar sen emot det tryckta för att efterbehandla, och sen skickas det till jenny och jofotex. Men som du säger, butiken och dom som väver kanske inte har semester samtidigt.
  • yrväder
    sarahl skrev 2008-06-19 17:37:38 följande:
    jo, det kom igår, la ditt på lådan idag. Det har legat i bilen typ en vecka. hade glidit in en bit under bygeln på sonens bilstol och jag trodde jag hade postat det! (pinsamt) idag när jag skulle ta ur hans stol så hitta jag det. du har det väl på måndag. Men det känns lite snålt att du bara får 1 meter jag fick ju iallafall 3!
    2 har jag skickat bara, var det inte det vi kom överens om?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle