Inlägg från: yrväder |Visa alla inlägg
  • yrväder
    Godingmamma skrev 2008-06-18 20:22:03 följande:
    Hmm...skall till att sy solhatt (Tack Indra2!!) tänkte jag och då hittar jag inte minsta lilla bit med mellanlägg vilket ju behövs till brättet. Vet att jag har köpt tidigare men det har visst försvunnit i ordningen eller nåt. Någon som har tips på annat jag kan använda eller får jag snällt vänta med solhattandet till i morgon då jag kanske kan hinna köpa?
    Jag har precis sytt en solhatt enligt indras mönster, och gjorde den i dubbelt tyg. Brättet gjorde jag stickningar på, 5 tror jag det blev, med pressarfotsbredd mellan, och det gick kanonbra utan mellanlägg, den blev bra stadig iaf med bara stickningarna. Tror det blir lite varmt med dubbelt tyg + mellanlägg på en solhatt.
  • yrväder
    EKJ76 skrev 2008-06-18 20:50:52 följande:
    Vilket mönster? Jag vill också sy solhatt *gnällig*
    den kommer från nåt nummer av allt om handarbete
  • yrväder

Mari78 m pojktriss skrev 2008-06-18 21:18:38 följande:

Nu får jag ju inte länka, men nu finns det galet rockiga ugglor & kaniner i min blogg
    Gud så kanonsnyggt, tur jag har mycket bruna ugglor, för nu måste jag nog göra både gula och gröna, och kanske blå
    Och så väntar jag hem en meter röda oxå, och kanske får det bli mer röda

Herregud, hur ska man hinna allt, just nu belyser jag en ram med fotoemulsion, det ska bli igelkottar Och så gör jag glass samtidigt
  • yrväder
    morvern skrev 2008-06-18 21:42:39 följande:
    ska sy present till en liten 4 månaders i norraste delarna av vårt land; tror ni att en ofodrad fleecetröja är helt bortkastad nu i sommaren?
    nejdå, det är för det första ganska kallt än på kvällarna, och det brukar vara det senare i sommar med. sen beror det ju helt klart hur mkt dom ska vara ute på kvällarna, och om bebisen är varm av sig.
  • yrväder
    Pochahontas skrev 2008-06-18 22:24:01 följande:
    Amdadesign: Kan man beställa därifrån? Hurgör man då?
    man kontaktar Amdadesign Dom skickar nämligen inte.
  • yrväder
    Amdadesign skrev 2008-06-18 21:58:40 följande:
    Tänkte bara tala om att de som väntar på velour från Andersson & Hjalmarsson har paket på väg hem till er just nu.De skulle ha semester stängt nu i juli men efter sommaren blir det nog en tur dit igen Lovar att annonsera ut det i tid här i tråden och på det där stället man inte får nämna här
    frågade du nåt om priser?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle